| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarihi Çevre Değerlendirme 1 | MIM5611 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Cengiz Can |
| Dersi Veren(ler) | Ebru Omay Polat, Cengiz Can, Zeynep Gül ÜNAL |
| Asistan(lar)ı | Elifnaz Durusoy |
| Dersin Amacı | Tek yapıdan tarihi çevre kavramına ulaşım, tarihi çevreye yaklaşımda analiz yöntemlerinin öğrenilmesi ve tarihi çevrenin fiziksel ve sosyal dokusunun değerlendirilmesi becerisinin kazandırılmasıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tarihi çevre kavramı/tarihi çevre korumanın tarihi/tanımlar/sit tanımı ve sınıflandırılması/tarihi çevreyi belirleyen ögeler,birliktelik değeri,kentsel odaklar/yerleşim silüetleri kıyı yerleşmeleri/arkeolojik alanlar/yaşayan tarihi kentler/kırsal yerleşmeler/peyzaj değerlendirmesi/tarihi çevrede bozulma/tipoloji çalışmaları korumanın tarihi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tek yapıdan tarihi çevre kavramına ulaşımı anlamak
- Tarihi çevreyi algılama becerisi
- Tarihi çevreye yaklaşımda analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
- Tarihi çevreyi bütüncül olarak kavrama ve değerlendirme becerisi
- Tarihi çevrenin fiziksel ve sosyo-ekonomik dokusunu tanımlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin, kapsamının ve programının tanıtılması. Tarihi Çevreye ilişkin Temel Kavramlar | NA |
| 2 | Tarihi Çevre Çalışması Örneği | Analiz paftaları ve yapı tespit fişleri örneklerinin incelenmesi. |
| 3 | Tarihi Çevre Çalışması Örneği | Arazi çalışmasında toplanacak bilgilerin tartışılması, yapı tespit fişlerinin değerlendirilmesi, |
| 4 | Arazi Çalışması Değerlendirmeleri | Analiz paftaları hazırlanması |
| 5 | Küçük Yerleşim Ödevi Tanıtımı & örnekler | NA |
| 6 | Tarihi çevrede tipolojiler, değer ve sorun tespitleri | Tipoloji paftasının hazırlanması |
| 7 | Tarihi çevrede tipolojiler, değer ve sorun tespitleri | Bozulma paftalarının hazırlanması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Koruma Teorisinde Tarihi Çevre – Tüzükler | NA |
| 10 | Seminer | Analiz paftaları |
| 11 | Seminer | NA |
| 12 | Küçük Yerleşim Tanıtım Öğrenci Sunuşları | NA |
| 13 | Küçük Yerleşim Tanıtım Öğrenci Sunuşları | NA |
| 14 | 1950’lerde İstanbul’da Kentsel Müdahaleler | Değer sorun potansiyel paftalarının hazırlanması |
| 15 | Kentsel Koruma Çalışması için sorun, potansiyel tespiti | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 10 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | 2 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 10 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 20 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|