| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Gölge Perspektif | MIM3141 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hande Düzgün Bekdaş |
| Dersi Veren(ler) | Hande Düzgün Bekdaş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Üç boyutlu düşünme / ifade edebilme yetisinin kazandırılması ve mimari gölge ile derinlik-doku algılamasının geliştirilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Aksonometrik-Konik Perspektifle İlgili Çizim Yöntemleri; Konik Perspektifin Genel İlkeleri; İç ve Dış Mekan Perspektif Çizimi; Perspektif Çiziminde Derinlik ve Yükseklik Hesaplanması; Vaziyet Planı ve Cephe Çizimlerinde Gölge Uygulanması; Gölge Tonlarının Belirlenmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Üç boyutlu düsünme ve ifade edebilme becerisi kazanma
- Göz - el- beyin ilişkilerinin geliştirilmesi
- Aksonometrik-Konik perspektifle ilgili genel bilgi sahibi olma
- Projelerde gölge ile mimari anlatıma katkı sağlama
- Mimari gölge ile derinlik-doku algılaması kazanma
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Perspektif nedir? Örnekler üzerinden genel anlatım... | |
| 2 | Paralel (aksonometrik) perspektif çeşitleri + Uygulama | Ödev (Aksonometrik Perspektifler) |
| 3 | Konik perspektif nedir? Dik İzdüşüm Metodu ile perspektif çizimi + Uygulama | NA |
| 4 | Genel Metot ile dış perspektif çizimi + Uygulama | Ödev (Dış Perspektif: Bina) |
| 5 | Ölçü Noktası Metodu ile dış perspektif çizimi + Uygulama | |
| 6 | Merkezi Kaçma Noktası Metodu ile iç perspektif çizimi + Uygulama | Ödev (İç Perspektif: Sınıf) |
| 7 | Derinlik ölçü metodu ile perspektif çizimi + Uygulama | Ödev (İç Perspektif: Mutfak) |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Perspektifte Kolay Bölüntüler (Çift / Tek / Lineer Bölüntü) Eğik doğru ve yüzeyler (çatı..vb) için kaçma noktası + Uygulama | NA |
| 10 | Perspektifte dikkat edilecek hususlar: kaçma & bakış noktası ilişkileri. Mimaride iç & dış perspektif uygulamaları | NA |
| 11 | “Mimari gölge” tanımı ve çizim tekniğinin anlatımı | A3 Vaziyet Planı (Ö:1/500) |
| 12 | Vaziyet planlarında mimari gölge uygulamaları (bina & ağaç gölgeleri) | Ödev (Vaziyet Planı) |
| 13 | Cephelerde mimari gölge uygulamaları | Ödev |
| 14 | Projelerde gölgenin mimari anlatıma katkısı ve gölge tonlarının belirlenmesi | (yıliçi teslimi) |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | (yılsonu teslimi) |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 7 | 10 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 7 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 7 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|