| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eskiz Teknikleri | MIM3151 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Selin Yıldız |
| Dersi Veren(ler) | Selin Yıldız |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | To enhance ability of design thinking through sketching techniques. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | El-Göz-Beyin Koordinasyonu; Eskiz Oyunları; Bellek, Soyutlama; Çizgi Ve Renk; Diyagram Eskizleri, Konsept Eskizleri, Gözlem Eskizleri; Hibrit Eskizler (kolaj); İç Mekan Ve Dış Mekanda Eskizler |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- El – göz- beyin koordinasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
- Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
- Eskiz teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
- Düşünce aktarım aracı olarak eskizi kullanmayı öğrenmek
- Oyun teorisi aracılığıyla hızlı ve hedefe yönelik fikir geliştirmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, yarıyıl programının açıklanması, eskiz nedir? | NA |
| 2 | Neden eskiz çizeriz? Kurşun kalemin eskizdeki yeri | NA |
| 3 | El-göz-beyin koordinasyonu (Bellek çalışmaları, Körkontur çalışması) | NA |
| 4 | Soyutlama, çizgi ve renk | NA |
| 5 | Algı, sözel anlatım ve eskiz | NA |
| 6 | Eskiz türleri ve uygulaması | NA |
| 7 | Eskiz türleri ve uygulaması | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme | NA |
| 10 | Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme | NA |
| 11 | Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme | NA |
| 12 | Dış mekanda eskiz deneyimi | NA |
| 13 | Dış mekanda eskiz deneyimi | NA |
| 14 | Final teslimi için ön çalışma | NA |
| 15 | Yarıyıl sonu sınavı | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 0 | 0 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|