| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım 3 | MIM2012 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | MIM2011 Mimari Tasarım 2 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aslı Sungur |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu, Ferah Akıncı, İbrahim Başak Dağgülü, Münevver Dağgülü, Tolga Akbulut, Aslı Sungur, Çiğdem Canbay Türkyılmaz, Mahmoud Zin Alabidin, Selin Yıldız, Hande Düzgün Bekdaş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, mimari tasarımla ilgili araştırma, analiz ve sentez yeteneklerinin, çok işlevli bir yapının tasarımı aracılığıyla geliştirilmesidir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim, kültür, sağlık, spor vb. amaçlı çok islevli, küçük ölçekli bir yapının tasarımı ve ön proje olarak sunumu. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari tasarımla ilgili araştırma, analiz ve sentez yapabilme becerisinin kazanılması
- Tasarımda temel mimari ve çevresel ilkelerin etkin olarak kullanma becerisinin kazanılması
- Çok işlevli bir yapıyı tasarlayabilme becerisinin kazanılması
- Herkes için kullanıma olanak sağlayacak alanlar ve sistemler tasarlama becerisinin kazanılması
- Ön proje hazırlama ve sunma becerisinin kazanılması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 1.Ders: Dersin kapsam, içerik ve yürütülüşü ile ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması. 2.Ders: Grupların toplanması ve öğrencilerin proje konularını seçmeleri, arazi belirleme çalışması ve mimari program oluşturma ile ilgili aktarımın yapılması. Kaynaklara ilişkin bilgi aktarımı ve kaynaklara ulaşma yöntemleri. | NA |
| 2 | 1. Ders: Öğrencilerin proje konularını seçmeleri, arazi belirleme çalışması ve mimari program oluşturma ile ilgili gerekli bilgi aktarımı. Kaynaklara ilişkin bilgi aktarımı ve kaynaklara ulaşma yöntemleri. 2.Ders: Üç arsa önerisinin proje bağlamında yorumlanması, uygun arsanın seçimi ve mimari programların eleştirilmesi. | NA |
| 3 | 1.Ders: Mimari programların son kez eleştirilmesi ve bir mimari tasarlama metodu olarak işlev şeması ve leke etütlerinin irdelenmesi.Bunun yanı sıra analiz çalışmalarının eleştirilmesi. 2.Ders:İşlev şeması ve leke etütlerinin eleştirilmesi ve geliştirme | NA |
| 4 | 1.Ders: Gelişkin leke sunum ve eleştirisi , tasarda bağlamsallık.Kaynak tarama çalışmalarının değerlendirilmesi. 2.Ders: Ön tasar aşaması ve eleştiri | NA |
| 5 | 1.Ders: Ön tasar aşaması ve eleştiri. 2.Ders: Ön tasar aşaması ve eleştiri. | NA |
| 6 | 1.Ders: Ön tasar aşaması,taşıyıcı sistem belirleme araştırmaları ve eleştiri. 2.Ders: Ön tasar aşaması,taşıyıcı sistem belirleme araştırmaları ve eleştiri. | NA |
| 7 | 1.Ders: Ön tasar aşaması,taşıyıcı sistem belirleme araştırmaları ve eleştiri. 2.Ders: Ön tasar aşaması,taşıyıcı sistem belirleme araştırmaları ve eleştiri. | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 1.Ders: Jüri kritiklerinin değerlendirilmesi ve ön tasar aşamasının gelişimi 2.Ders: Ön tasar aşamasının gelişimi | NA |
| 10 | 1.Ders: Taşıyıcı sistemin ve yapı elemanlarının belirlenmesi ve ön tasar aşamasının sonuçlandırılması. 2.Ders: Taşıyıcı sistemin ve yapı elemanlarının belirlenmesi ve ön tasar aşamasının sonuçlandırılması. | NA |
| 11 | 1.Ders: Ön kesin tasar aşaması 2.Ders: Ön kesin tasar aşaması | NA |
| 12 | 1.Ders: İkinci Jüri (2. Ara Sınav) 2.Ders: İkinci Jüri (2. Ara Sınav) | NA |
| 13 | 1.Ders: Jüri kritiklerinin değerlendirilmesi, ön kesin tasar aşaması ve eleştiri 2.Ders: Ön kesin tasar aşaması ve eleştiri | NA |
| 14 | 1.Ders: Ön kesin tasar aşamasının sonuçlandırılması 2.Ders: Ön kesin tasar aşamasının sonuçlandırılması | NA |
| 15 | 1.Ders: Yılsonu sunumu ile ilgili çalışmalar 2.Ders: Yılsonu sunumu ile ilgili çalışmalar | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 12 | 20 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 8 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 12 | 4 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 14 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|