| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım 5 | MIM3012 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 | 
| Önkoşullar | MIM3011 Mimari Tasarım 4 | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Candan Çınar Çıtak | 
| Dersi Veren(ler) | Güven Şener, Almula Köksal Işıkkaya, Candan Çınar Çıtak, Füsun Çizmeci, Serhat Başdoğan, Tuğçe Şimşekalp Ercan, İlkim Markoç | 
| Asistan(lar)ı | Mehmet Yavuzhan Erpay | 
| Dersin Amacı | Dersin içeriğinde sorun edinilen tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mimari bir gramer içerisinde çözümleme becerisini geliştirme. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimari Tasarımın Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerini İnceleme; Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerine Sistematik Olarak Yaklaşmanın Yöntemlerini Geliştirme; Norm ve Standart Oluşturma; Normlar ve Standartlar Üzerinde İşlem Yapma, Problemin Ekonomik ve Teknik, Kültürel ve Ontolojik Boyutlarını Değerlendirme; Üretim Teknikleri; Yapı Malzemeleri ve Niceliklerini Ele Alma; Yaşama Biçimleri ve Alışkanlıklarını İnceleme; Varoluş, Bellek Gibi Konuları Ele Alma; Kent İçindeki Çöküntü Alanlarını Sıhhileştirme Yaklaşımlarını Değerlendirme | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Var Olan Bir Çevreye Ait Kentsel ve Mimari Verileri Okuyabilmek, Algılayabilmek Bunlar Arasında Bağlam (Senaryo/ Konsept) Geliştirerek Konut Yerleşimi Tasarlama Becerisi.
 - Yerleşime Ait Üst Ölçekte Verilmiş Kararları Mimari Ölçeğe İndirgeyebilme Becerisi.
 - Tekrar, Çoğaltma, Çeşitlendirme Problemlerini Mekânsal, Strüktürel, Yapısal Konulardaki İlgili Yönetmelik (İmar, Yangın, Deprem, Otopark) Kapsamında Çözümleme Becerisi.
 - Mimari Fikrin Grafiksel Anlatımında Teknik Yeterliliğin Kazanılmasının Yanı Sıra Konuya Özgü Programın Geliştirebilme Becerisi.
 - Alanın Arazi Yapısı, Bitki Örtüsü, Su Kaynakları Gibi Fiziksel Özelliklerini İçeren 2 ve 3 Boyutlu İfade Tekniklerinin Geliştirilmesi
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Konuya ilişkin seminer | NA | 
| 2 | Çalışma gruplarının belirlenmesi, Genel Açıklama, Arazi Gezisi | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Arazi maketinin yapılması. | 
| 3 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma | 
| 4 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma | 
| 5 | Yer’e ilişkin seminer | NA | 
| 6 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 | 
| 7 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje | 
| 10 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje | 
| 11 | Yönetmeliklere ilişkin seminer | NA | 
| 12 | 2. Ara Jüri Değerlendirmesi, konu tekrarı | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje | 
| 13 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/50 sistem detayı tasarımı. | 
| 14 | Sunum tekniklerine ilişkin seminer | NA | 
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 10 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 8 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 31 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|