| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlanabilir Lojik Kontrolcular Lab. | ELM4632 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İbrahim Şenol | 
| Dersi Veren(ler) | İbrahim Şenol | 
| Asistan(lar)ı | Abdülkerim Gündoğan | 
| Dersin Amacı | Programlanabilir Lojik Kontrolcülerin deneysel kullanımı için altyapı kazandırmak | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Programlanabilir Lojik Kontrolcüler ile ilgili muhtelif deneysel çalışmalar | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel Matematik, Fen ve Elektrik Mühendisliği Hakkında Bilgi ve Uygulamaya Aktarabilme ve Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme
- İstenen bir Elektrik Mühendisliği Deneyini, Tasarlama, Yapma, Sonuçlarını Analiz Etme ve Yorumlayabilme ve Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme
- İstenen bir Elektrik Mühendisliği Devre, Sistem veya Sürecini Tasarlayabilme ve Otomasyon Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme
- Elektrik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile elektrik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma
- Disiplin İçi ve Çok Disiplinli Takımlarda Çalışabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Laboratuar hakkında genel bilgi ve laboratuar kayıtları, deney grupları, deney takvimi | Yok | 
| 2 | Yapılacak deneyler ve deneylerde kullanılacak ölçü devreleri/ aletleri ile ilgili bilgilendime | Yok | 
| 3 | Yapılacak deneyler ve deneylerde kullanılacak ölçü devreleri/ aletleri ile ilgili bilgilendime | Yok | 
| 4 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 5 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 6 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 7 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Endüstriyel fırın Sıcaklık Kontrolü | |
| 10 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 11 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 12 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 13 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 14 | Tüm deneyler için sözlü kısa sınav, deneyin yapılması | Yok | 
| 15 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | 5 | 30 | 
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 4 | 2 | |
| Laboratuar | 5 | 2 | |
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        