| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tipografi 1 | GRA2031 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
| Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
| Asistan(lar)ı | Sinem Ünal |
| Dersin Amacı | Temel tasarım unsurlarından tipografiye giriş yapmak ve tipografinin tasarımda kullanımı imkanı sağlamak dersin amaçlarındandır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yazı karakterlerinin yapısı ve çeşitlerinin tanıtılması. Tasarım için uygun yazı karakterlerinin seçimi. Yazı karakterinin tasarlanma süreçlerinin tanıtılması ve uygulatılması |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel Tipografi kavramlarına hakim olma, ifade etme.
- Serifli ve serifsiz yazı karakterlerini tanıyarak, tüm alfabenin anatomic yapılarını öğrenme.
- Metinler üzerinde espas çalışmalarıyla okunabilirliğin değişimini görme.
- Yazıyı okunabilir ve amaca uygun olarak doğru kullanma.
- Çeşitli deneysel çalışmalarla, fontları ailesiyle birlikte tanıma ve hakim olma.
- Uygun font seçiminin tasarımdaki sonucunu görme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders planının verilmesi ve dersin işlenişi hakkında detaylı bilgilerin verilmesi. | NA |
| 2 | Tipografide kullanılan temel terimler, Tipografinin tarihsel gelişimi | NA |
| 3 | Harf yapısının detaylı incelenmesi ve bir sözcük seçilerek taslak çalışmaların yapılması. | NA |
| 4 | Harf yapısının detaylı incelenmesi ve bir sözcük seçilerek taslak çalışmaların yapılması. | NA |
| 5 | Yazı karakterlerinin sınıflandırılması ve kendi içinde farklılaşması (light, medium, bold, black, italik vb) | NA |
| 6 | Majiskül, minüskül yazılar ve metin içerisindeki etkileri ve hiyerarşik düzenin örneklerle gösterilmesi. | NA |
| 7 | Serifli, serifsiz, kaligrafik yazılar ve bu sınıfa giren font örneklerini gösterme ve seçilen bir cümleyi kaligrafik kalemle yazma | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | NA | |
| 10 | Metin düzenleme biçimleri, bloklamalar ve okunabilirliği | NA |
| 11 | Yazı karakterlerini tanıma ve türlerine göre metin içinde kullanılması | NA |
| 12 | Ara Sınav 2 | NA |
| 13 | Hatalı ve doğru örnek çalışmalar üzerinde tartışma | NA |
| 14 | Hatalı ve doğru örnek çalışmalar üzerinde tartışma | NA |
| 15 | NA | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 12 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 12 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 24 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|