| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Marka Stratejileri | GRA3250 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kader SÜRMELİ |
| Dersi Veren(ler) | Kader SÜRMELİ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmeleri ve markanın üründen farklılığını göstererek ne olduğu ve neden önemli olduğu üzerine yoğunlaşmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Marka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını saptayabilecek,
- Kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik ve biçimsel gereklerini tanıyacak ve uygulayabilecek,
- Bu etkenin iletişim yatırımı planlanmasında, uygulanmasında/biçimlendirilmesinde, sürdürülmesinde tutarlı biçimde ön planda tutulmasını sağlayabilecek bilgi ve öngörü kazanacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | NA |
| 2 | Markalaştırma Süreci | NA |
| 3 | Marka Konumlandırma ve Marka Kimliği (logo, slogan, amblem, renk, isim, ambalaj, vs.) | NA |
| 4 | Marka modelleri | NA |
| 5 | Pazar Konumlarına Göre Marka Stratejilerinin Geliştirilmesi | NA |
| 6 | Marka Performansını Belirleyen Özellikler | NA |
| 7 | Marka konumlandırma | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | NA | |
| 10 | Marka Yönetiminde Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve yöntemeri | NA |
| 11 | İletişim Stratejileri | NA |
| 12 | Ara Sınav 2 | NA |
| 13 | Küreselleşmeve marka iletişimi | NA |
| 14 | Marka iletişimindeyaratıcı düşünme | NA |
| 15 | NA | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 12 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|