| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım ve Sanat; 20.yy’dan Seçme Konular | SAN5307 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU |
| Dersi Veren(ler) | Seza SİNANLAR USLU |
| Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
| Dersin Amacı | Üretimde 20. yy’da yaşanan değişimlerin tasarım ve sanat ilişkisi üzerinden incelenmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 119. yüzyılda Büyük Britanya’da görülen Sanayi Devrimi’ne bağlı değişimler; Modernizmle beraber yeni tarz yaratıcılık, tasarım ve sanatsal üretim; Modernizm sonrasına dair tasarımcı- sanatçı kimliklerinin değişimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, mevcut bilgi birikimlerini, farklı disiplinlerde tasarımın ve sanatın okunması yönünde geliştirebileceklerdir.
- Tasarım stratejileri, talepler, malzeme ve tarihsel etkilere dair bilgi edinebileceklerdir.
- Sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamda tasarım ve sanata dair değerlendirme yapabileceklerdir.
- Günümüz tasarımcı kimliğini tanımlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında genel bilgi kaynakların tanıtılması | İlgili kaynaklar |
| 2 | Tasarım nedir? Sanat ve Tasarım ilişkisine bakış | İlgili kaynaklar |
| 3 | İlk endüstriyel ürünler ve Evrensel Sanayi fuarları | İlgili kaynaklar |
| 4 | Büyük Fuarlarda Osmanlı standları : Büyük Londra Fuarı 1851 / Sergi-i Umumi 1863 / Paris 1867 / Viyana 1873 / Chicago 1893 | İlgili kaynaklar |
| 5 | Endüstrileşmeye karşı Arts and Crafts Hareketi ve Tasarım | İlgili kaynaklar |
| 6 | Art Nouveau ve I. Dünya Savaşı etkisi | İlgili kaynaklar |
| 7 | De Stijl, Bauhaus Okulu ve “Less is More” Kavramı | İlgili kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Modernizm: Wiener Werkstatte, German Werkbund, Kurumsal kimlik inşası ve paralelinde sanatçı kimliği tanımı | İlgili kaynaklar |
| 10 | Kurumsal Kimlik oluşumunda Tasarımın rolü | İlgili kaynaklar |
| 11 | İtalyan Mucizesi ve Futurama Sergisi | İlgili kaynaklar |
| 12 | İlk Endüstriyel Tasarımcılar: Raymond Loewy, Henry Dreyfuss, Norman Bel Geddes, Walter Dorwin Teague, Harold van Doren | İlgili kaynaklar |
| 13 | 1980s: Post Modernism, Less is a Bore, Studio Alchimia, Memphis Group | İlgili kaynaklar |
| 14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | İlgili kaynaklar |
| 15 | Post Modernizm ve günümüz sanat ve tasarım algıları | İlgili kaynaklar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|