| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzeler ve Müzecilik | SYP3342 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
| Dersi Veren(ler) | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Müzeler ve müzecilikle ilişkili temel bilgileri kazandırmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Koleksiyonların Müzeleşmesi, Müze Nesneleri Olarak Koleksiyonlar; Müzelerin Gelişimindeki Etkenler; İlk Müzeler; Müzelerin Kurumsallaşması; 17–18. Yüzyılda Müzeler ve Müzecilik; 19. Yüzyıl Müzelerin Altın Çağı; Osmanlı’da Müzeciliğin Başlaması ve Cumhuriyet Döneminde Müzeler; Müze Mimarisinde Farklı Yaklaşımlar; 20. Yüzyıldan Milenyuma Müzeler |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklayabilmek
- Müzecilikle ilgili temel kavramları açıklayabilmek
- Müzelerin amaç ve organizasyonlarını kavrayabilmek
- Müzelerin kültürel mirasın korunmasındaki önemini anlayabilmek
- Müze mimarisindeki farklı yaklaşımları tanımlayabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzelerin gelişimindeki etkenler / Koleksiyonculuk ve gelişimi | NA |
| 2 | Rönesans döneminde koleksiyonculuğun gelişimi / Rönesans koleksiyonlarının özellikleri | NA |
| 3 | Müzelerin öncülleri / Avrupa’daki “ilk müzeler” | NA |
| 4 | 15-18. Yüzyıllar: Koleksiyonlarının çeşitlenmesi ve sınıflandırılması | NA |
| 5 | 18. Yüzyıl: Aydınlanma hareketi, Sanayii devrimi, Fransız ihtilali ve müzeciliğe etkileri | NA |
| 6 | Müzelerin kurumsallaşması / Kamusal müzeler | NA |
| 7 | 19. yüzyıl başında müzeler ve arkeoloji / 19. yüzyıl müzelerin altın çağı | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 20. yüzyılda modernleşme ve müzeciliğe etkileri / 1990’lardan sonra müzecilik / Günümüzde müzecilik | NA |
| 10 | Türkiye’de müzecilik: Osmanlı İmparatorluğu dönemi | NA |
| 11 | Türkiye’de müzecilik: Cumhuriyet dönemi | NA |
| 12 | Müzecilikte farklı yaklaşımlar: Klasik, çağdaş ve iletişim temelli müzecilik | NA |
| 13 | Müzelerin işlevleri: Koruma, araştırma, iletişim | NA |
| 14 | “Müze mimarisi” kavramı / Müze mimarisinde farklı yaklaşımlar/ Müze yapılarında mimari program | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|