| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Göstergebilim | SAN6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Lütfü KAPLANOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı | Özge Kalyoncu Fırat |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Semioloji-göstergebilim alanında yapacakları çalışmalara taban olacak bilgileri vermek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Göstergebilimin tanımı / Gösterge ve bileşenleri / Göstergebilim alanındaki çeşitli çeşitli yaklaşımlar / Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler / Göstergeler Kuramının Öncüleri / Göstergebilim Kuramını Geliştirenler / Göstergebilimin inceleme konusu olan dilsel ya da dildışı gösterge dizgeleri / Gösterge-belirtke ve belirti arasındaki farklılıklar / “İnsanın insan için ve dünyanın insan için” taşıdığı anlamı çözümleyen dal olarak göstergebilim / Anlam ve Anlamlama / Düzanlam-Yananlam / Göstergebilim ve yapısalcılık / Göstergebilim ve sözceleme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin Semioloji-göstergebilim alanında yapacakları çalışmalara taban olacak bilgileri kazanmalarını sağlamak
- Temel sanat kavramlarını kullanabilme
- Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme
- Semiyolojinin literatürüne hakim olma
- Göstergebilimsel analiz yapabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Göstergebilimin Tanımı | |
| 2 | Gösterge ve bileşenleri | |
| 3 | Gösterge ve bileşenleri | |
| 4 | Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler | |
| 5 | Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler | |
| 6 | Göstergeler Kuramının Öncüleri | |
| 7 | Göstergebilim Kuramını Geliştirenler | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Gösterge-belirtke ve belirti arasındaki farklılıklar | |
| 10 | Söylen | |
| 11 | Göstergebilimsel dizge olarak Söylen | |
| 12 | Biçim, Kavram ve Anlamlama | |
| 13 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
| 14 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
| 15 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 60 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|