| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Aydınlatma ve Koruma | SAN5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Leyla DOKUZER ÖZTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | Leyla DOKUZER ÖZTÜRK |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eserlerin sınıflandırılması, sergilenmesi ve aydınlatılmasına yönelik temel bilgileri aktarmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eserlerin ışınımların zararlı etkilerinden korunması. Sergilenen nesnelerin doğru ve rahat algılanmasına yönelik aydınlatma tasarım ilkeleri. İncelenen bir müzenin sergileme ve aydınlatma düzeni bakımından incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Müzelerde sergilenen nesnelerin ışınımlara duyarlılıkları hakkında bilgi edinmek.
- Eserlerin çeşitli ışınımların yıpratıcı etkilerinden zarar görmesini önlemek.
- Müzenin kullanımı sırasında aydınlatma denetimini yapabilmek.
- Aydınlatma uzmanının sunduğu aydınlatma projesini değerlendirebilmek.
- Aydınlatma uzmanı ile iletişim kurabilecek teknik bilgiyi edinmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin açıklanması. Aydınlatma ile ilgili temel kavramlar. Işığın yansıma, yutulma ve geçmesi. Renkli ve renksiz yüzeylerin/nesnelerin ışığı yansıtma ve geçirme özellikleri. | NA |
| 2 | Aydınlık düzeyinin bağlı olduğu etkenler ve örnek hesaplar. Aydınlık düzeyi ölçmeleri. Işıklılık ve örnek hesaplar. | NA |
| 3 | Lamba ve aydınlatma aygıtlarının özellikleri. | NA |
| 4 | Aydınlığın niteliği. | NA |
| 5 | Morüstü ve kızılaltı ışınımlar. Müzede sergilenen nesnelerin sınıflandırılması. Fotokimyasal tepkime ve etkileri. | NA |
| 6 | Aydınlık düzeyi ve ışıklanmaya ilişkin sınır değerler. Morüstü ışınımların ölçülmesi. Isı ışınımlarının etkileri. | NA |
| 7 | Nesneleri duyarlılıkları bakımından sınıflandırmak için yararlanılabilecek yöntemler. Aydınlatma kontrol sistemleri. | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Çeşitli nesneleri aydınlatma ilkeleri. | NA |
| 10 | Çeşitli nesneleri aydınlatma ilkeleri. Doğrudan ve yansımayla kamaşma. Aynalaşma ve anti reflekte kaplamalar. | NA |
| 11 | Çevre etkisi. Vitrin tipleri. Müze aydınlatmasına örnekler. | NA |
| 12 | Bir müzenin yerinde incelenmesi. | NA |
| 13 | Müze inceleme ödevinin hazırlanması. | NA |
| 14 | Müze inceleme ödevinin sunumu. | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 12 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 20 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|