| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Felsefe ve Sanat | BSP4332 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Rıfat ŞAHİNER |
| Dersi Veren(ler) | Rıfat ŞAHİNER |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Sanat nesnesini duyuşsal, sezgisel ve ussal açıdan tanımlayabilmek, yapıtların oluşum koşullarını düşünsel ortam ve dönemsel etkileri açısından irdeleyebilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Estetiğin temel kavramlarından yola çıkarak, gerek dönemsel etkiler ve gerekse farklı düşünürlerin felsefi argümanları ışığında sanatsal alana yönelik bir düşünsel platform oluşturma. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Felsefe ve Sanatın ilişkilerine yönelik genel bir kavrayışın sağlanmış olması.
- Bazı temel kavramların öğrenilmesi
- Temel Mantık bilgisi edinmek
- Analitik düşünme ve okumalarda bulunabilmek
- Kavramsal Sanatın temel doğasını anlama
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Estetik Nedir? Estetiğin konusu ve yöntemi | Önerilen bazı metinlerin okunması |
| 2 | Psikolojik estetik (süje), fenomenolojik estetik (obje), sanat felsefesi ve estetik değerler mantığı (estetik yargı) | " |
| 3 | Taklit (mimesis)/ Katharsis ve Gerçeklik | " |
| 4 | Estetiğin temel kavramları a) Güzellik: İdealistler ve materyalistler açıdan güzel, Platon, Aristo, Plotinos, Kant, Hegel, Schiller, Schelling, Vischer ve Heidegger’e göre güzel. Psikolojik ve fenomenolojik açıdan güzel. | " |
| 5 | Doğa ve Sanatta Güzellik | " |
| 6 | Estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar | ‘Felsefeden Sonra Sanat’ adlı metnin okunması |
| 7 | Felsefi açıdan Sanat ve Oyun İlişkisi | " |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | VİZE SINAVI | NA |
| 10 | Duyumculuk (Sensualizm) ve Sanat Yapıtı | NA |
| 11 | Felsefi ve Sanatsal Bir Özne Olarak Sanatçı | NA |
| 12 | Hegel İdealizmi- Sanat ve Tin | NA |
| 13 | Toplumcu Gerçekçi Sanat (Markist Estetik ve Sanat) | NA |
| 14 | Nietzsche ve Sanat Yapıtı | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 9 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|