| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Desen 2 | FVP1412 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Muammer Fevzioğlu BOZKURT |
| Dersi Veren(ler) | Muammer Fevzi Oğlu BOZKURT |
| Asistan(lar)ı | Ezgi ARARAT CÜCEOĞLU |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin derinlik, renk, ışık ve kompozisyon konuları üzerinde bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak; sonraki yarıyıllarda işlenecek olan fotograf tasarım ve uygulama (proje) derslerine hazırlayacak alt yapıyı oluşturmak, öğrencilerin bu konulardaki yeteneklerini geliştirmektir |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Derinlik, renk, ışık ve kompozisyon konularında temel bilgi ve kuralların görsel malzeme üzerinden aktarılması ve bu konularda uygulamalar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci perspektif ve kompoziyon kurallarını fotografik anlatım biçimine dönüştürebilecek
- Öğrenci görsel açıdan anlatımı etkin kılabilecek
- Öğrenci estetik çözümlemeleri yorumlayabilecek, yaratıcı düşünceyi geliştirebilecek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tipografik Düzenlemeler | NA |
| 2 | Tipografik Düzenlemeler | NA |
| 3 | Işık ve Renk | NA |
| 4 | Işık ve Renk | NA |
| 5 | Işık ve Renk | NA |
| 6 | Renk-Uzam (Space) Yapılaştırıcı ve Tinsel Bir Unsur Olarak Renk | NA |
| 7 | Renk-Uzam (Space) Yapılaştırıcı ve Tinsel Bir Unsur Olarak Renk | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kolaj, asamblaj denemeleri | NA |
| 10 | Kolaj, asamblaj denemeleri | NA |
| 11 | Story-board Çalışması | NA |
| 12 | Story-board Çalışması | NA |
| 13 | BETİK (Bir Tasarım Nesnesi Olarak Defter) | NA |
| 14 | BETİK (Bir Tasarım Nesnesi Olarak Defter) | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 12 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 12 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|