| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Fotoğraf Tasarımı | SAN5201 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İletişim Tasarımı ASD İnteraktif Medya Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı  | 
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İsmail Erim Gülaçtı | 
| Dersi Veren(ler) | İsmail Erim Gülaçtı | 
| Asistan(lar)ı | Şeyda Şenay ELMAS | 
| Dersin Amacı | Fotoğraf yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenciye aktarmak. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Giriş Dijital, fotoğrafların çekilmesi ve işlenmesi, Fotoğrafta renk, Model fotoğrafları,Kamera hareketleri, Fotoğraflı kolajlar,Fotoğraf kullanımı ile tasarımlar,Dijital fotoğraflar yoluyla stop-motion animasyonlar | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, farklı fotoğraf türleri (belgesel, portre, manzara, kavramsal vb.) arasında biçimsel ve anlamsal farkları analiz edebilir ve bu türlere özgü fotoğraf üretimleri gerçekleştirebilir.
 - Öğrenci, fotoğrafın tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlardaki dönüşümünü inceleyerek, çağdaş medya ortamındaki rolünü eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir.
 - Öğrenci, temel fotoğraf tasarımı bilgilerini, interaktif medya projeleriyle ilişkilendirerek disiplinlerarası yaratıcı çıktılar üretebilir.
 - Öğrenci, temel fotoğrafik kavramları (kompozisyon, ışık, renk, alan derinliği, bakış açısı vb.) yaratıcı bir biçimde kullanarak, belirli bir temaya uygun özgün görsel anlatımlar oluşturabilir.
 - Öğrenci, dijital fotoğraf üretim sürecini (kamera ayarları, çekim teknikleri, dijital düzenleme ve çıktı alma) bütüncül bir tasarım süreci içerisinde planlayabilir, uygulayabilir ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | NA | 
| 2 | Dijital fotoğrafların çelilmesi ve işlenmesi | NA | 
| 3 | Dijital fotoğrafların çelilmesi ve işlenmesi | NA | 
| 4 | Fotoğrafta renk | NA | 
| 5 | Model fotoğrafları | NA | 
| 6 | Kamera hareketleri | NA | 
| 7 | Kamera hareketleri | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Fotoğraflı kolajlar | NA | 
| 10 | Fotoğraf kullanımı ile tasarımlar | NA | 
| 11 | Fotoğraf kullanımı ile tasarımlar | NA | 
| 12 | Fotoğraf kullanımı ile tasarımlar | NA | 
| 13 | Dijital fotoğraflar yoluyla stop-motion animasyonlar | NA | 
| 14 | Dijital fotoğraflar yoluyla stop-motion animasyonlar | NA | 
| 15 | Dijital fotoğraflar yoluyla stop-motion animasyonlar | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 | 
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|