| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce 1 | MDB1051 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Dans Lisans Programı Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı Zorunlu @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Zorunlu @ Grafik Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Serap Kartal Yaylı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Temel seviyede okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.). |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce dinleme ve konuşmayı kapsayan, günlük hayatta kullanabilecekleri iletişim becerilerini geliştirmiş olacaklardır.
- Öğrenciler basitten karmaşığa giden bir düzende farklı türlerde metinleri okuyabilecek, metindeki ana fikri bulabilecek ve metinlerdeki düşünceleri ayrıntılarıyla kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli dilbilgisel altyapıya (geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman, kipler ve kelime) sahip olacaklardır.
- Öğrenciler kısa metinleri (e-posta, tanıtım yazısı, poster doldurma, form içeriği vs) yazılı olarak üretebilecek seviyeye geleceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Unit 1: 1-a & 1-b; Workbook 1-a & 1-b | |
| 2 | Unit 1: 1-c & 1-d; Workbook 1-c & 1-d | Worksheet 1 |
| 3 | Unit 2: 2-a & 2-b; Workbook 2-a & 2-b | |
| 4 | Unit 2: 2-c & 2-d; Workbook 2-c & 2-d | Worksheet 2 |
| 5 | Unit 3: 3a & 3b; Workbook 3-a & 3-b | |
| 6 | Unit 3: 3-c & 3-d; Workbook 3-c & 3-d | Worksheet 3 |
| 7 | Worksheet & Workbook Check (Modules 1-2-3) or Catch-up | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Unit 4: 4-a & 4-b; Workbook 4-a & 4-b | Worksheet 4 |
| 10 | Unit 4: 4-c & 4-d; Workbook 4-c & 4-d | |
| 11 | Unit 5: 5-a & 5-b; Workbook 5-a & 5-b | |
| 12 | Ara Sınav 2 | |
| 13 | Unit 5: 5-c & 5-d; Workbook 5-c & 5-d | Worksheet 5 |
| 14 | Catch-up & Revision; Worksheet & Workbook Check (Modules 4-5) | |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili ders kitabının hazırlanması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|