| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ergonominin Temelleri | ILT3802 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim ve Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN |
| Dersi Veren(ler) | Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı, arayüz tasarımı için temel ergonomi kurallarını öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ergonomi nedir, nerede kullanılır? / etkileşimli arayüzlerin geliştirilmesinde ergonomi prensiplerinin uygulanması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkileşimli ürün tasarımında ergonomi fikrini geliştirebilir.
- 3 boyutlu etkileşimli mekanizmaların tasarımında insan faktorünün etkisini değerlendirebilir.
- Analog etkileşimlere dayanan uygulamalar ve projeleri tasarlayabilir.
- Tasarım oluşturmak için insanların yetenekleri ve sınırlamaları hakkındaki bilimsel bilgileri kullanabilir.
- İlişkili kaynakları değerlendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanımı | NA |
| 2 | İnsan nasıl görür? | NA |
| 3 | İnsan nasıl okur? | NA |
| 4 | İnsan nasıl hatırlar? | NA |
| 5 | İnsan nasıl düşünür? | NA |
| 6 | İnsan nasıl odaklanır? | NA |
| 7 | İnsanı ne motive eder? | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İnsanlar sosyal canlılardır. | NA |
| 10 | İnsan nasıl hisseder? | NA |
| 11 | İnsanlar hata yapar. | NA |
| 12 | İnsan nasıl karar verir? | NA |
| 13 | Yaratıcılık tasarımı nasıl etkiler? | NA |
| 14 | İnsan vücudu tasarımı nasıl etkiler? | NA |
| 15 | etkilesimli teknolojilerin ergonomi açısından kullanımlarının irdelenmesi | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 13 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 13 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Ders yürütücüsü daha sonra yeniden kullanmak üzere dersi kaydedebilir. Eğitmen normalde ders sırasında kendi sesini ve görüntüsünü kaydeder, ancak öğrencilerin görsel-işitsel verileri de özellikle soru-cevap dönemlerinde kaydedilebilir. Görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesini istemeyen öğrenciler kamera ve mikrofonlarını kapatabilirler. Ders sırasında kamera ve mikrofonunu açık bırakan öğrencilerin görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesine / paylaşılmasına izin vermiş olduğu varsayılır. Ders sırasında, eğitmenler tarafından öğrencilerin belirli konulara aktif katılımıtalep edilebilir ve bu süreçte öğrencilerin kamera ve mikrofonlarını açmaları gerekir; aksi taktirde öğrencinin bu faaliyetlere katılmadığı varsayılacaktır. |
|---|