| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1950 Sonrası Tasarım Tarihi | ILT2612 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim ve Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Umut Burcu TASA YURTSEVER |
| Dersi Veren(ler) | Umut Burcu TASA YURTSEVER, Özlem Bayram Akbay |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencinin tasarım yetisini geçmiş örneklere dayandırarak geliştirmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 1950lerden bugüne tasarım süreçlerini irdelemek |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım tarihi, süreçleri, akımlar, yaratıcılığa katkı hakkında bilgi sahibi olur.
- Tasarım ürünlerinin yaratılma süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Tasarım tarihindeki belirli hareketlerin yaratıcılığı nasıl tetiklediğini anlayabilir.
- İlişkili kaynakları değerlendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 1950’lerde tasarım konusundaki yeni düşünceler | NA |
| 2 | Savaş sonrası dönemde Amerika'ya göç eden tasarımcılar | NA |
| 3 | 1960'larda ortaya çıkan yeni yaklaşımlar | NA |
| 4 | Kuzeyli tasarımcılar | NA |
| 5 | 1970’lerde ortaya çıkan tasarım kavramları | NA |
| 6 | Postmodern düşüncenin doğuşu ve ilkeleri | NA |
| 7 | Postmodern tasarımcıların sınıflandırılması | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yeni teknolojiler, bu teknolojiler bağlamında yeni kazanımlar | NA |
| 10 | Küreselleşen dünyada tasarım konusunda kazanımlar | NA |
| 11 | Endüstriyel ve sanatsal tasarımlar | NA |
| 12 | Arasınav 2 | NA |
| 13 | Dekonstriktivist düşünce | NA |
| 14 | Dekonstrüktivist tasarımcılar | NA |
| 15 | Yüksek teknolojinin tasarımda kullanımı ; Tasarımda bilgisayar kullanımı; Gelecekte tasarımcının üstleneceği rol | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|