| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Etkileşimli Ortam Tasarımı | ILT2662 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim ve Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şevin GÜLPINAR |
| Dersi Veren(ler) | Umut Burcu TASA YURTSEVER |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Interaktif medya alanındaki temel kavram öğretmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Interaktif medya alanında temel kurallar ve bilgiler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Iletişim Tasarımı Mesleki Teori tabanını oluşturabilir.
- Etkileşimli tasarım kavramının tarihsel sürecini ve kuramlarını kavrar.
- Güncel interaktif medya teknolojileri, etkileşim platformları hakkında bilgi sahibi olur.
- Farklı disiplinler ve teknolojiler ile ilişkisini ortaya koyarak geniş bir bakış açısı oluşturur.
- İlişkili kaynakları değerlendirilebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etkileşim kavramına giriş | NA |
| 2 | Eylem görselleştirme / Tarif tasarımı | NA |
| 3 | Etkileşimli tarif/yönlendirme tasarımı | NA |
| 4 | İnsan-bilgisayar etkileşimi tasarımının tarihsel gelişimi I | NA |
| 5 | İnsan-bilgisayar etkileşimi tasarımının tarihsel gelişimi II | NA |
| 6 | Güncel etkileşimli teknoloji ve arayüz örnekleri | NA |
| 7 | Etkileşim hiyerarşisi – Aktivite merkezli tasarım | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Bill Moggridge ve Etkileşim tasarımının temeli | NA |
| 10 | Etkileşim tasarımının tarihsel prensipleri (Donald Norman) | NA |
| 11 | Apple Human Interface Guidelines | NA |
| 12 | Schneidermann & Jakob Nielsen’in “heuristic”leri | NA |
| 13 | “Affordances” çalışması: Etkileşimsiz bir nesneye etkileşim kazandırmak | NA |
| 14 | “Bilyeli mesaj makinesi” çalışması: Analog etkileşim tasarımı | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 15 |
| Ödev | 10 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 1 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|