| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaylı Çalgılar Pedagojisi | MSS5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Turan Sağer |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Enstrüman eğitimi esnasında kullanılacak pedagojik ,teorik ve teknik yöntemler hakkında temel bilgi sahibi olmak. Yeni eğitim teknikleri ve repertuarları tanımak. Eğitim sırasında izlenen teknik ve müfredat sıralaması hakkında bilgi edinmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Suzuki,Rolland ve Zwieg’in pedagojik yaklaşımlarından yola çıkarak çocuklar ve gençler için yaylı çalgılar eğitiminde izlenecek pedagojik yöntemler ve yeni öğretim teknikleri ile repertuarların incelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Enstrüman eğitiminde yaş grupları hakkında bilgi sahibi olacak.
- Kişiye özel eğitim konularında bilgi sahibi olacak.
- Müzik eğitiminde pedagojik açıdan güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
- Müzik eğitiminde teknik ve repertuar açısından güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
- Öğretme yeteneğini geliştirmek ve kendi tarzını bulmak için gereken temel donanıma sahip olacak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Schinici Suzuki felsefesi. Keman öğretimiinde Paul Roland ve Mimi Zweig’ın temel prensipleri. | |
| 2 | Yetenek ve kişiliğe göre esnek eğitim modeli, öğrenciye yargılamadan yaklaşmak ve eğitim için elverişli ortamı hazırlamak. | |
| 3 | Öğretmen,aile,öğrenci üçgeni. | |
| 4 | Başlangıç için teorik ve enstrümana yönelik ilk eğitim teknikleri.. | |
| 5 | Grup dersleri. | |
| 6 | Vibrato | |
| 7 | Pozisyon geçisi | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Suzuki metodu 1, Suzuki metodu 2 | |
| 11 | Suzuki metodu 3 ve Flesch Scales, Wholfahrt Etudes, op 45 | |
| 12 | Preparing for Kreutzer, by Harvey Whistler Kreutzer 42 Etudes, Orta seviye repertuarı | |
| 13 | Yanlış başlangıçtan dolayı kaynaklanan sorunların düzeltilmesi / Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme | |
| 14 | Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme / Yaylı Çalgılar eğitiminde yeni metod ve materyaller | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|