| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 20. Yüzyıl Müziği 1 | MSS6105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Koray Sazlı |
| Dersi Veren(ler) | Koray Sazlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | 20. Yüzyıl müziğinin kavramlarının irdelenmesi ve müzikal - sanatsal örnekleri analiz etme yeteneğinin geliştirilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders erken 20. yüzyıl müziğine giriş, tarihsel içerik, empresyonizm, atonal devrim, 12 ton sistemi, deneysellik ve 20. yüzyıldaki müzikal gelişim konularını / repertuvarını içermektedir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Akademik algılama ve araştırma yetisini, belirlenen konular üstünde uygulayarak 20. yüzyıl müziği konusunda yetkinlik sağlamak
- Tarihsel bütünlük çerçevesinde farklı akımları 20. yüzyıl anlayışıyla yorumlamak
- 20. yüzyıla ait kavramsal, teknik ve estetik ögeleri özümsemek
- Değişik coğrafyalarda ortaya çıkan 20. yüzyıl akımlarını analitik bir yaklaşımla algılamak
- İnceleme, karşılaştırma, uygulama ve sonuç çıkartma yetilerini kazanmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması, geçmişe tarihsel bakış; 20. Yüzyıl öncesi ve başındaki tarihsel, toplumsal, politik ve sanatsal gelişimler. | |
| 2 | Mussorgsky; erken Stravinsky | |
| 3 | Mussorgsky; erken Stravinsky | |
| 4 | Debussy; Ravel | |
| 5 | Debussy; Ravel | |
| 6 | Atonalite: Schoenberg, Webern, Berg | |
| 7 | Atonalite: Schoenberg, Webern, Berg | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Scriabin – Bartok | |
| 10 | Amerika: Gershwin, Copland | |
| 11 | Sovyet müziği: Prokofiev, Shostakovic | |
| 12 | Sovyet müziği: Prokofiev, Shostakovic | |
| 13 | Rachmaninoff; Ives | |
| 14 | İngiltere: Edgar, Delius, Vaughan Williams, Holst, Britten | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|