| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğaçlama | MTP3251 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bekir Şahin Baloğlu |
| Dersi Veren(ler) | Bekir Şahin Baloğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İmprovizasyon. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İmprovizasyon'a yaklaşım. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler doğaçlama konusunda yeterli bilgiye sahip olurlar; Özgür doğaçlama yetisine de kavuşurlar.
- Sesler arasındaki ilişki, zamanlama, uzun-kısa sesler, sessizlik, ses şiddeti gibi argümanları öğrenirler.
- Çok boyutlu algılama, tasarlama ve uygulama becerisini geliştirirler.
- Ulusal ve uluslararası değerlerin bilincinde, somut ve soyut kavramlar hakkında yaratıcı düşünen, yenilikçi ve özgün çalışmalara dönüştürebilen müzisyenler olurlar.
- 'Doğaçlama kalıplarıyla doğaçlama' ve 'tamamen doğaçlama' yetileri gelişir ve bu müzikleri ayırt edebilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İmprovizasyon üzerine yaklaşımlar | NA |
| 2 | Teori ve pratik | NA |
| 3 | Tarihsel, estetik ve teknik yaklaşımlar | NA |
| 4 | Farklı yaklaşımları entegre etmek üzerine çalışmalar | NA |
| 5 | Çok boyutlu algılama ve pratikte uygulamalar | NA |
| 6 | Kişisel yaklaşım üzerine çalışmalar | NA |
| 7 | Abstrakt Konseptler üzerine çalışmalar | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
| 10 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
| 11 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
| 12 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
| 13 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
| 14 | Özgür doğaçlama | NA |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 13 | 2 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|