| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Davul 7 | MTP4111 | 3 | 7 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP3112 - Davul 6 |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
| Dersi Veren(ler) | Şenol Küçükyıldırım |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | • Cazda teknik calışmalar. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Gelişmiş Caz Teknikleri. İleri Caz tekniklerini kavramak ve kisisel uygulamalarda ozgun olmak. Orkestral Yaklaşım, Müziğin dinlenmesi, analizi ve tasviri gibi konuları evrensel düzeyde anlamak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Davul setinde çeşitli ritimleri okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Davul setinde okuma ve çalma alanına ilişkin 'çeşitli ritimleri' yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
- Davul setinde ve çalma alanının (çeşitli ritimler..) ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar
- Davul setinde ve çok yönlü çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler
- Davul seti ile ilgili (çok yönlü ritimik çalma yöntemleri) özgün yapıtları anlar, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını sorgulayabilirler.
- Davul seti ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Davul seti okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy‘ın çağdaş Davul seti çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 2 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 3 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 4 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 5 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 6 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 7 | Davulda müzikal cümle kurmak. | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Dinamik Uygulamalar. | NA |
| 10 | Dinamik Uygulamalar. | NA |
| 11 | Dinamik Uygulamalar. | NA |
| 12 | Ara Sınav 2 / Dinamik Uygulamalar. | NA |
| 13 | Dinamik Uygulamalar. | NA |
| 14 | Ekstrem Dinamikler. | NA |
| 15 | Ekstrem Dinamikler. | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 13 | 2 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|