| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Semineri - 1 | DTP2821 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Emrah Uçar |
| Dersi Veren(ler) | Koray Sazlı, Koray Sazlı, Kaveh Bahçeban |
| Asistan(lar)ı | Tolga Ünaldı, Gürsel Yurtseven |
| Dersin Amacı | Ders yürütücüsünün yönlendirmesiyle zenginleştirilecek öğrenci sunumlarını bitirme projelerine evrilecek nitelikte akademik çalışmalara dönüştürmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dönem başında belirlenecek bir konu üzerinden duysal tasarım alanınında entelektüel bir tartışma ortamı yaratmak ve ders yürütücüsünün yönlendirmesiyle zenginleştirilecek öğrenci sunumları hazırlamak.öğrencilerin alanlarına göre ders farklı gruplar halinde işlenebilir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, akademik niteliklere uygun, bağlı olduğu program alanlarına yönelik sunum ve seminer üretebileceklerdir.
- Hazırlanan seminer ve sunum kapsamında araştırma yöntemleri, bilimsel ve sanatsal metodları uygulayabilecek ve kullanabileceklerdir.
- Bağlı olduğu program alanlarına uygun olarak sunum hazırlayıp gerçekleştirebileceklerdir.
- Bağlı olduğu program alanları ile ilgili olarak geleneksel, güncel, teknolojik, bilimsel ve sanatsal materyalleri kullanabileceklerdir.
- Program alanları ile ilgili akademik ve teknik donanıma sahip olabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Seminer konusunun belirlenmesi – I | NA |
| 2 | Seminer konusunun belirlenmesi – II | NA |
| 3 | Seminer çerçevesinin netlenmesi – I | NA |
| 4 | Seminer çerçevesinin netlenmesi – II | NA |
| 5 | Seminer | NA |
| 6 | Seminer | NA |
| 7 | Seminer | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Seminer | NA |
| 10 | Seminer | NA |
| 11 | Sunumlar – I | NA |
| 12 | Sunumlar – II | NA |
| 13 | Sunumlar – III | NA |
| 14 | Son değerlendirmeler | NA |
| 15 | Son değerlendirmeler | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 6 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 1 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|