| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İndirgeme ve Miksleme Teknikleri | DTP2512 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | DTP1562 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Arda Eden |
| Dersi Veren(ler) | Arda Eden |
| Asistan(lar)ı | Halil İmik |
| Dersin Amacı | Öğrencilere, çok kanallı olarak kaydedilmiş bir programı doğru teknikler ile miksleyerek stereo veya daha çok kanallı biçime indirgeyebilme becerisi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Miks felsefeleri ve vizyon, düzenleme (editing), mikste sinyal akışı, mikste boyut, ses işlemcilerin mikste kullanımı, otomasyon, gruplama, indirgeme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, temel miks felsefelerini ve miks sürecinde vizyonun önemini bilir.
- Müzik üretimine yönelik, aranjman ve kayıt gibi geçmiş süreçlerin miks aşamasına etkisini ve önemini bilir.
- Miks sürecine yönelik ilgili yazılım ve donanımı doğru ve etkili şekilde kullanır.
- Sürece yönelik analitik işitme becerisine sahip olur.
- Miksin, müzik üretim sürecinin bir sonraki adımı olan mastering aşamasındaki önemini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Miks felsefeleri: Stiller ve yaklaşımlar, vizyon | NA |
| 2 | Aranjman, önemi ve öğelerinin sınıflandırılması | NA |
| 3 | Çok kanallı materyalin düzenlenmesi (editing) | NA |
| 4 | Mikste boyut ve ses kaynaklarının konumlandırılması | NA |
| 5 | Mikste sinyal akışı, panorama ve seviyelendirme | NA |
| 6 | Frekans tabanlı işlemcilerin (EQ) kullanımı, işitsel ve görsel analiz araçları | NA |
| 7 | Dinamik işlemcilerin (kompresör, limiter, gate) kullanımı | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara sınav | NA |
| 10 | Geçikme tabanlı sinyal işlemcilerin kullanılması | NA |
| 11 | Otomasyon | NA |
| 12 | Ara Sınav 2 / Gruplama | NA |
| 13 | Ana sinyal yolu üzerinde (master bus) işlemci kullanımı | NA |
| 14 | İndirgeme | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 13 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|