| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisadi Analizde Makine Öğrenmesi Yöntemleri | IKT5130 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hüseyin Taştan |
| Dersi Veren(ler) | Hüseyin Taştan |
| Asistan(lar)ı | Volkan Güngör |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uygulamalı ekonomik analizde yaygın olarak kullanılan temel makine öğrenmesi algoritmalarını öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Gözetimli ve gözetimsiz öğrenme teknikleri; Regresyon analizi, Düzenlileştirme yöntemleri, LASSO ve Ridge regresyonu, lojistik regresyon, karar ağaçları, sınıflandırma yöntemleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ekonomik ve sosyal uygulamalarda yaygın olarak kullanılan makine öğrenmesi yöntemlerini kavramak
- Bu yöntemleri pratik problemlere uygulamak için gerekli programlama becerilerini geliştirmek.
- Sosyal bilimlerde makine öğrenmesi ile ilgili son literatürü takip edebilme
- Veri bakımından zengin ortamlarda bir proje tasarlama becerisi geliştirmek
- İstatistiksel analiz yapabilme becerisini geliştirmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İktisatta makine öğrenmesi tekniklerine giriş | Ders Kitabı Ch.1 |
| 2 | R ile programlamaya giriş, R ile özet istatistiksel analiz | Ders Notları ve Ch. 2 |
| 3 | İstatistiksel öğrenme teorisinde temel kavramlar, gözetimli ve gözetimsiz öğrenme, kestirim hatası, kayıp fonksiyonu, çapraz-geçerleme, veri-bazlı bilgi ölçütleri | Ders Notları ve Ch. 5 |
| 4 | Doğrusal regresyon analizi | ch. 3 |
| 5 | Model seçimi ve düzenlileştirme I: shrinkage, LASSO | ch. 6 |
| 6 | Model seçimi ve düzenlileştirme II: Ridge regresyonu | ch. 6 |
| 7 | Toplu (küme) yöntemler, regresyon ağaçları, rassal ormanlar | ch. 8 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Doğrusal olmayan regresyon, Polinom regresyonu | ch. 7 |
| 10 | Sınıflandırma, lojistik regresyon, PCA; discriminant analizi | ch. 4 |
| 11 | Destek vektör makineleri | ch. 9 |
| 12 | Gözetimsiz Öğrenme I | ch. 10 |
| 13 | Gözetimsiz Öğrenme II | ch. 10 |
| 14 | Proje Sunumları | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 5 | 10 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|