| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal ve Ekonomik Ağlar | IKT4730 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat Lisans Programı Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yasemin Asu Çırpıcı |
| Dersi Veren(ler) | Yasemin Asu Çırpıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Sosyal ve ekonomik ağları tanımak, ilgili temel kavramları öğrenmek. Ağ analizinin önemini, ajanlar arası etkileşimin bütünü nasıl etkilediğini, ağ ilişkilerini inceleyerek karmaşık sistemlerin nasıl çözümlenebileceğini anlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ağ tanımı, temel kavramlar ve tanımlar. Ağ analizinin önemi, modelleme yöntemleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Hayatımızda önemli yer sahibi olan sistemlere ağ analizi yaklaşımı kazandırmak
- Graf teorisine giriş yapmak ve temel kavramları öğrenmek
- Sosyal ve ekonomik sistemlerin, ajanlar arasındaki etkileşimler üzerinden nasıl kompleks yapılar oluşturabildiklerini gözlemlemek
- Modelleme teknikleri öğrenmek.
- Ağ analizi yapan bir bilgisayar programı kullanma becerisi kazanmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Sosyal Ağ Nedir? Örnekler. Ağ analizi nasıl yapılır? | Barabási (2015), Borgatti v.d. (2013) |
| 3 | Graf Teorisi ve Sosyomatrisler. | Marineau, R. F., (1989), van Steen (2010) |
| 4 | Ağların Gösterim Şekilleri. Tanımlar, Ölçümler ve Özellikleri | Jackson (2008), Gürsakal (2009) |
| 5 | Ağların Karakteristik Özellikleri.Derece Dağılımları, Ağların Çapı, Ortalama Patika Uzunluğu, Klikler, Merkezilik Tanımları. | Jackson (2008), Barabási (2015) |
| 6 | Küçük Dünyalar. Güçlü ve Zayıf Bağlar. Homofili. | Jackson (2008), Borgatti v.d. (2013) |
| 7 | Erdos ve Renyi Rassal Ağları. Rassal Ağların Özellikleri. Poisson Rassal Ağları. | Jackson (2008), Barabási (2015) |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Üssel Ağlar | Jackson (2008) |
| 10 | Büyüyen Ağlar, Tercihli Seçim ve Kuvvet Yasası | Jackson (2008), Scott (2000) |
| 11 | Hibrit Modeller | Jackson (2008) |
| 12 | Stratejik Ağlar | Jackson (2008) |
| 13 | Öğrenme ve Ağlar | Jackson (2008) |
| 14 | Karar Verme, Davranışlar ve Ağ Üzerinde Oyunlar | Jackson (2008) |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|