İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İşletme Yönetimi (Tezsiz) Yüksek Lisans Programı, işletme yönetimi alanında karşılaşılan sorunlara çağdaş, bilimsel ve teorik bilgiyi kullanarak, yenilikçi, yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirebilen girişimci ve yöneticiler geliştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | İşletme Anabilim Dalı kapsamındaki tezsiz yüksek lisans programı, işletme yönetimi alanında evrensel değerleri benimsemiş, yönetişime önem veren yönetici ve girişimciler yetiştirirken, bankacılık sektöründen, reklamcılık, sağlık, bilişim, otomotiv, turizm sektörüne kadar üretim ve hizmet alanında faaliyet gösteren birçok farklı işletmede, pazarlama, satış, üretim, finans-muhasebe, yönetim organizasyon gibi alanlarda iş ve kariyer olanağı sağlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Dersin kazandırdığı bilgileri iş alanındaki süreçlere uygulayabilme
- Bilimsel araştırma tekniklerini kullanabilme
- İş alanında iş süreçlerinin geliştirilmesine yönelik ekip çalışması yapabilme
- İş alanındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve olası çözüm alternatifleri geliştirebilme
- Dersin çalışma hayatındaki konular çerçevesinde sürekli gelişmeye teşvik etmesi
- Güncel iş konularının ve sorunlarının bilincinde olma
- İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme
- İşletmecilik alanındaki problemlere ve tartışmalara duyarlılık kazandırma
- Dersin iş hayatı çerçevesinde düşünme, yordama ve tartışma becerilerini geliştirmesi
- Dersin mesleki uzmanlık ve kavram bilgisini artırmaya katkısı
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
45 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5002 | Dönem Projesi | 0 | 2 | 0 | 0 | 15 | |
ISL5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
47.5 Toplam: | |||||||
92.5 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ISL5314 | İşletmelerde Güncel Konular 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5315 | İşletmelerde Güncel Konular 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ISL5300 | İleri Düzeyde Yönetim Muhasebesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5301 | Finansal Piyasalar ve Kurumlarda Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5302 | Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5303 | İşletmeciler için İstatistiksel Analiz Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5304 | Pazarlama Araştırması Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5306 | Modern İşletme Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5307 | Stratejik Pazarlama Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5308 | Örgütsel Davranış Teori ve Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5309 | Finansal Muhasebe | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5310 | İşletme Hukuku (İşletme Yönetimi) | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5311 | Entelektüel Sermaye Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5312 | Finansal Karar Alma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5313 | Üretim Yönetiminin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ISL5108 | İşletmelerde Stratejik Yönetim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ISL5300 | İleri Düzeyde Yönetim Muhasebesi | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - |
ISL5301 | Finansal Piyasalar ve Kurumlarda Güncel Konular | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
ISL5302 | Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
ISL5303 | İşletmeciler için İstatistiksel Analiz Teknikleri | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - |
ISL5304 | Pazarlama Araştırması Teknikleri | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - |
ISL5306 | Modern İşletme Yönetimi | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
ISL5307 | Stratejik Pazarlama Yönetimi | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - | - |
ISL5308 | Örgütsel Davranış Teori ve Uygulama | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - |
ISL5309 | Finansal Muhasebe | 1 | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - |
ISL5310 | İşletme Hukuku (İşletme Yönetimi) | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - |
ISL5311 | Entelektüel Sermaye Yönetimi | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
ISL5312 | Finansal Karar Alma | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - |
ISL5313 | Üretim Yönetiminin Temelleri | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
ISL5002 | Dönem Projesi | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 |