| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi | ISL5509 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Serdar Bozkurt |
| Dersi Veren(ler) | Serdar Bozkurt |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere dijital insan kaynakları yönetimi ile ilgili kavramların tanıtılması ve işletmelerde elektronik ortamda işgücünün değerlendirilmesi ile ilgili çeşitli boyutları tartışarak insan kaynakları dönüşümü hakkında bakış açısı kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dijital insan kaynaklarının tanımı, insan kaynakları ve dijital ik arasındaki ilişki, dijital ik uygulamaları bu dersin konuları arasındadır |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dijitalleşmenin İKY fonksiyonlarına etkilerini analiz edebilme
- İK analitiği, yapay zeka ve veri temelli karar alma araçlarını İK süreçlerine entegre edebilme
- Dijital İK sistemlerinin (ATS, HRIS, LMS vb.) işlevlerini karşılaştırma ve uygun çözüm önerileri sunabilme
- Uzaktan ve hibrit çalışma modellerinde dijital İK yaklaşımlarını planlayabilme ve uygulayabilme
- Güncel dijital İK trendlerini (yapay zekâ, otomasyon, chatbot’lar vb.) takip edebilme ve stratejik katkılarını tartışabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dijital Dönüşüm Kavramı ve Etkileri | |
| 2 | İKY’nin tarihsel yolculuğu ve günümüzdeki rolleri | |
| 3 | İnsan kaynaklarından Dijital İnsan Kaynaklarına geçişin öğeleri | |
| 4 | Teknolojinin İnsan Kaynakları Rollerine Etkisi, Dijital İnsan Kaynaklarının İtici Güçleri | |
| 5 | Sosyal Ağlar, Beş Büyük Kişilik Özelliği ve Bilginin Yayılım Aşamaları | |
| 6 | Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi, Aşamaları ve Karşılaşılan Engeller | |
| 7 | Dijital İKY’nin Kuşaklar Açısından İncelenmesi | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İş Analizlerinin Dijital Ortamda Gerçekleştirilmesi | |
| 10 | Dijital İşe Seçim ve Yerleştirme Uygulamaları | |
| 11 | Dijital Eğitim ve Öğrenme Ortamları ve İKY İlişkisi | |
| 12 | Dijital Performans Yönetimi Uygulamaları | |
| 13 | Dijital Ücret Yönetimi | |
| 14 | İnsan Kaynakları Portalları | |
| 15 | Proje sunumları | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 15 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | 3 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|