| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Optimizasyon Yöntemleri | ISL5132 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Beyza ÖZKÖK |
| Dersi Veren(ler) | Beyza ÖZKÖK, Ceren Erdin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Ders, işletme yönetimi alanında karşılaşılan karmaşık karar verme problemlerine sistematik ve analitik yaklaşımlar geliştirmek amacıyla çeşitli matematiksel ve kantitatif optimizasyon yöntemlerini öğretmeyi hedefler. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İş hayatında kullanılan karar modellerini aktarmak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel optimizasyon kavramlarını ve yöntemlerini tanımlayabilme
- İşletme problemleri için uygun optimizasyon modelini kurabilme
- Optimizasyon problemlerini çözmek için uygun yöntemleri uygulayabilme
- Optimizasyon sonuçlarını yorumlayarak karar verme sürecine entegre edebilme
- Optimizasyon problemlerinin çözümünde yazılımlar ve teknolojik araçları etkin kullanabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karar verme ve karar verme tipleri | Öztürk(2011), 1-17 |
| 2 | Karar modelleri kantitatif ve kalitatif modeller | Öztürk(2011), 18-21 |
| 3 | Stok (envanter modelleri) | Öztürk(2011), 581-586 |
| 4 | Ulaştırma Problemleri | Öztürk(2011), 427-440 |
| 5 | Doğrusal programlama | Öztürk(2011), 37-43 |
| 6 | Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniği | Öztürk(2011), 46-103 |
| 7 | Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama. | Öztürk(2011), 121-170 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Doğrusal programlama duyarlılık analizleri | Öztürk(2011), 183-235 |
| 10 | Kuyruk teorisi | Öztürk(2011), 684-716 |
| 11 | Simülasyon | Timor(2001), 406-427 |
| 12 | Örnek Uygulamalar | Timor(2001), 427-434 |
| 13 | Markov tekniği | Öztürk(2011), 723-758 |
| 14 | Oyun teorisi | Öztürk(2011), 641-671 |
| 15 | PERT ve CPM analizleri | Timor(2001), 356-401 |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 3 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|