| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurumlarda Entegre Raporlama ve Sürdürülebilir Değer Yaratma | ISL4921 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İktisat Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Güler Aras |
| Dersi Veren(ler) | Güler Aras |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, entegre düşünceye dayalı olarak çerçevesi oluşturulan, entegre raporlama düzeninin, kurumların sürdürülebilir değer yaratma süreçlerindeki rolü ve önemini teorik ve ampirik temellerde ortaya koymaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Entegre Düşünce ve Sürdürülebilir Değer Yaratma İlişkisinin Teorik Temelleri; Finansal ve Finansal Olmayan Bilgi İlişkisi; Firma Değeri ve Entegre Kurumsal Performans; Kurumsal Raporlamanın Gelişimi: Finansal olmayan bilginin raporlanması; Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi ; Kılavuz İlkeler ve İçerik Ögeleri; Önemlilik ve Stratejik Odak Çalışması; Değer Yaratma Sürecinin Modellenmesi: Sürdürülebilir İş Modeli; Çoklu Sermaye Ögelerinin Belirlenmesi ve Ölçümü; Kurumsal Risk Yönetimi Aracı Olarak Entegre Raporlama: Performans Göstergelerinin Belirlenmesi ve Gelecek Öngörülerinin Oluşturulması; Entegre Raporlamada Güvence Denetimi; Dünyada Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi; KOBİ, Kamu ve STK’larda Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi; Türkiye’de Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Sürdürülebilir değer yaratma sürecinde entegre düşünce ve entegre raporlamanın önemi ve rolünü açıklayabileceklerdir.
- Finansal önemlilik kavramı çerçevesinde önemlilik analizleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- Finansal ve finansal olmayan performansın ölçümlenmesi hakkında bilgi sahibi olacak ve firma değerine etkisini açıklayabileceklerdir.
- Entegre raporlama çerçevesinin unsurlarını açıklayabilecek ve entegre rapor hazırlama süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- Firmaların sürdürülebilir iş modellerinde yer alan çoklu sermaye ögeleri ve ölçümlenmesi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Entegre Düşünce ve Sürdürülebilir Değer Yaratma İlişkisinin Teorik Temelleri | Eccles vd. 2014; King, M. and Roberts, L. 2013; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 2 | Finansal ve Finansal Olmayan Bilgi İlişkisi | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2010 |
| 3 | Firma Değeri ve Entegre Kurumsal Performans | Atkins, J. and Atkins, B. 2016; Aras ve Ugurlu, 2015 |
| 4 | Kurumsal Raporlamanın Gelişimi: Finansal olmayan bilginin raporlanması | Aras ve Ugurlu, 2015; King, M. and Atkins, J. 2016; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 5 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Finansal Performans İlişkisi | Aras ve Ugurlu, 2015; King, M. and Atkins, J. 2016 |
| 6 | Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi | Aras ve Ugurlu, 2015; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 7 | Önemlilik ve Stratejik Odak Çalışması | Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Değer Yaratma Sürecinin Modellenmesi: Sürdürülebilir İş Modeli | Eccles vd. 2014; King, M. and Roberts, L. 2013; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
| 10 | Çoklu Sermaye Ögelerinin Belirlenmesi ve Ölçümü | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 11 | Kurumsal Risk Yönetimi Aracı Olarak Entegre Raporlama: Performans Göstergelerinin Belirlenmesi ve Gelecek Öngörülerinin Oluşturulması | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 12 | Entegre Raporlamada Güvence Denetimi | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2010; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi |
| 13 | Dünyada Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi | Uluslararası Entegre Raporlama İyi Örnekler Veritabanı |
| 14 | KOBİ, Kamu ve STK’larda Entegre Raporlama: En iyi örneklerinin incelenmesi | Uluslararası Entegre Raporlama İyi Örnekler Veritabanı |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|