| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çok Sesli Müziğe Giriş | ITB1680 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Sait Özervarlı |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Ders formal müzik eğitimi çok az olan veya hiç olmayan tüm öğrencilere müzik öğeleri, besteciler, besteler, formlar, dönemler, stiller ve türler üzerinden müzik dünyasını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dersin amacı öğrencinin kültürel farkındalığını ve takdirini müzik üzerinden sağlamaktır. Bu bağlamda dersin içeriğinde işlenecek konular şu şekildedir: Müziği dinlemek, konser adabı, icracılık, batı müziği çalgıları, orkestra, şefin rolü, oda müziği toplulukları, müzikal dönemler, stiller, müziğin toplumsal fonksiyonu, tarih boyunca müzik ve Türkiye’de müzik. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Batı Sanat Müziğinin temel unsurlarını, araçlarını ve bestecilerini belirleme yeteneğini geliştirmek
- Batı Sanat Müziğinin altı stil dönemini karşılaştırabilmek, sınıfta tartışılan önde gelen bestecileri ve en ünlü kompozisyonlarını, literatürün öne çıkan eserlerini tanıyabilmek.
- Batı Sanat Müziğinin seçkin örnekleri arasında işitsel olarak ayrım yapabilme becerisini geliştirmek
- Tüm müzik türlerini teşvik ve takdir etmek, algısal dinleme yetisi geliştirmek
- Öğrencinin müzik ilintili ortamlarda rahat hissetmesini sağlamak, konser kültürünü geliştirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 2 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 3 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 4 | Ortaçağ | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 5 | Rönesans | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 6 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 7 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Rokoko | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 10 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 11 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 12 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 13 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 14 | Türkiye’de Müzik | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|