Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Uzmanlarına Yönelik Pozitif Psikolojinin TemelleriMTF612537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Batı Dil. ve Edeb. ABD Diller ve Kültürlerarası Çeviribilim Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüAnna Ergün
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Compton W.C & Hoffman E. (2013). Positive Psychology: the schience of Happiness and Flourishing
  • • C. R. Snyder & Shane J. Lopez (Eds). (2002)The Handbook of positive psychology. Oxford: Oxford University press
  • . • Seligman, M.E.P. (2004). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. Free Press (paperback);
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Duygu ve profesyonel dilbilimciler hakkındaki literatürü anlamak.
  2. Pozitif psikoloji ve iyi oluş ile ilgili bilimsel literatürü anlamak.
  3. “Dil uzmanları olarak "mutluluk" ile ilgili bilimsel araştırmanın bize sunması gereken nedir?” sorusu ve bunu yaşamımıza ve kariyerimize nasıl uygulayabileceğimiz üzerine düşünmek.
  4. Meslekte gelişmek ve ilerlemek için yöntem ve beceriler geliştirmek.
  5. hayatboyu öğrenme

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pozitif Psikolojiye Giriş• Compton, Chapter 1 • C. R. Snyder & Shane J. Lopez Chapter 1 • Seligman, M.E.P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). American Psychologist, 55, 5-14.
2Duygular ve dil uzmanları üzerine bilimsel araştırmalar• MacIntyre, P. D., Gregersen, T., & Mercer, S. (2019). Setting an agenda for positive psychology in SLA: theory, practice, and research. The Modern Language Journal,103, 262–274. https://doi.org/ 10.1111/modl.12544 • MacIntyre, P.D., Ross, J., Talbot, K., Mercer, S., Gregersen, T. & Benga, C. (2019). Stressors, personality and wellbeing among language teachers. System. 82, 26-38. • C. Gkonou, J.-M. Dewaele, & J. King (Eds.), Language Teaching: An Emotional Roller Coaster. Multilingual Matters.
3Duygular• C. R. Snyder & Shane J. Lopez , chap. 9 and chap. 12 • Fredrickson, B. L. (2005) The broaden-and-build theory of positive emotions. In F. A. Huppert, N Baylis, & B. Keverne (Eds.), The science of well-being (pp. 217-238). New York: Oxford University Press. • Fredrickson, B. L. (2013). Updated thinking on positivity ratios. American Psychologist, Advance publication online. • Kashdan, T., & Biswas-Diener, R. (2014). The upside of your dark side (Chapters 3 & 4). New York, NY: Hudson Street Pr
4İyi Oluş• Martin Seligman (2018): PERMA and the building blocks of well-being, The Journal of Positive Psychology, DOI: 10.1080/17439760.2018.1437466 • Compton W.C & Hoffman E. Chap. 3 • C. R. Snyder & Shane J. Lopez , chap. 5
5İyi Oluş• Lyubomirsky, S., & Layous, K. (2013). How do simple positive activities increase well-being? Current Directions in Psychological Science, 22, 57-62. • Diener, E., & Seligman, M. E. P. (2002). Very happy people. Psychological Science, 13, 81-84. • Baumeister, R.F. et al. (2013). Some key differences between a happy life and a meaningful life. Journal of Positive Psychology, 8, 505-516.
6Dirençlilik. • C. R. Snyder & Shane J. Lopez Chapter 4 • Compton, Chapter 8 • Fletcher, David & Sarkar, Mustafa. (2013). Psychological resilience: A review and critique of definitions, concepts, and theory. European Psychologist. 18. 12-23. 10.1027/1016-9040/a000124.
7Farkındalık• Brown, K. W., Ryan, R. M., & Creswell, J. D. (2007). Mindfulness: Theoretical foundations and evidence for its salutary effects. Psychological inquiry, 18(4), 211-237. • McMillan, R. L., Kaufman, S. B., & Singer, J. L. (2013). Ode to positive constructive daydreaming. Front. Psychol, 4(626), 10-3389. • Schooler, J. W., Mrazek, M. D., Franklin, M. S., Baird, B., Mooneyham, B. W., Zedelius, C., & Broadway, J. M. (2014). The middle way: Finding the balance between mindfulness and mind- wandering.
8Ara Sınav 1
9Akış ve simültane çeviri• Csikszentmihaly, M. (1992)i: flow the psychology of happiness. Chapter 4. The conditions of flow • Who Enters Flow? Psychology Today. • Sheldon, K. M., Prentice, M., & Halusic, M. (2014). The experiential incompatibility of mindfulness and flow absorption. Social Psychological and Personality Science, 1948550614555028.
10Güçlü Yönleri ve Erdemleri Keşfetme• Perterson, C., Seligman M., Character Strenghts and vitue, Oxford: Oxford University press. chap. 1 &2 • Seligman, M.E.P. (2002) Authentic happiness: using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment (New York, Free Press) Part.2 • Which Character Strengths Are Most Predictive of Wellbeing? Scientific American. • Via Inventory
11Merhamet• The Psychology Podcast: Dr. Kristin Neff on the Healing Power of Self-Compassion • C. R. Snyder & Shane J. Lopez , chap. 31,32 &33
12İyi oluş, kültür ve meslek• C. R. Snyder & Shane J. Lopez , chap 51&52 • Compton, Chap.11
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev610
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar131
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1015
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer11
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok