| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Ders tanıtımı Ders planının ayrıntılı olarak sunulması, ders konularının ve ders işleyişinin anlatılması, kısa sınavların, ara sınavın ve finalin ne şekilde yapılacağının anlatılması, dersin gerekliliklerinin anlatılması Konu anlatımı: Dilbilim nedir? Tarih boyunca dil incelemeleri, Dilbilimin doğuşu ve farklı yaklaşımlar | Dil ve Dilbilimin genel özelliklerinin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Öztürk Kasar, Sündüz. (2009). Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul: Multilingual, ss.7-18. |
| 2 | Konu anlatımı: Dil yetisi: Dil / Söz karşıtlığı Sınıf içi tartışma: Dil yetisi: Dil / Söz karşıtlığı.ile ilgili tartışma yapılması (10 dk) | Dil yetisi: Dil / Söz karşıtlığı’nın belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Öztürk Kasar, Sündüz. (2009). Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul: Multilingual, ss.36-40.0 |
| 3 | Konu anlatımı: Gösterge ve oluşturucuları. Sınıf içi tartışma: Gösterge ile ilgili tartışma yapılması (10 dk) | Gösterge ve oluşturucularının belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Öztürk Kasar, Sündüz. (2009). Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul: Multilingual, ss.49-60. |
| 4 | Konu anlatımı: Dilbilimin dalları ve inceleme alanları Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) | ÖZTÜRK KASAR, Sündüz, Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul, Multilingual Yayınları, 2009, ss. 26-35 |
| 5 | Konu anlatımı: Dil incelemelerinde benimsenebilecek temel bakış açıları olarak eşsüremlilik ve artsüremlilik Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) Kısa Sınav 1: Ders sonunda derste işlenen konulara ilişkin kısa sınav yapılması (15 dk) | Dilbilimde eşsüremlilik ve artsüremlilik türlerin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Öztürk Kasar, Sündüz. (2009). Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul: Multilingual, ss.29-35. Kısa Sınav 1: İşlenen tüm konuları içeren kısa sınav. İşlenen tüm konuların tekrar edilmesi.. |
| 6 | Konu anlatımı: Dizge ve yapı kavramları. İnsan bilimlerinde yapısalcılık Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) | ÖZTÜRK KASAR, Sündüz, Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul, Multilingual Yayınları, 2009, ss.44-48 |
| 7 | Konu anlatımı: Cenevre Dilbilim Okulu Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) | ÖZTÜRK KASAR, Sündüz, Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul, Multilingual Yayınları, 2009, ss.61-64 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu anlatımı: Prag Dilbilim Okulu Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) | ÖZTÜRK KASAR, Sündüz, Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul, Multilingual Yayınları, 2009, ss.65-75 |
| 10 | Konu anlatımı: Kopenhag Dilbilim Okulu Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) Kısa Sınav 2: Ders sonunda derste işlenen konulara ilişkin kısa sınav yapılması (15 dk) | Kopenhag Dilbilim Okulu genel özelliklerinin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Öztürk Kasar, Sündüz. (2009). Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul: Multilingual, ss.76-84. Kısa Sınav 2: İşlenen tüm konuları içeren kısa sınav. İşlenen tüm konuların tekrar edilmesi. |
| 11 | Konu anlatımı: Sözceleme dilbilimi Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) | ÖZTÜRK KASAR, Sündüz, Introduction à la Linguistique pour futurs traducteurs, İstanbul, Multilingual Yayınları, 2009, ss.85-94 |
| 12 | Konu anlatımı: İşaret Dili özellikleri Sınıf içi tartışma: Konuya ilişkin tartışma (10 dk) Kısa Sınav 3: Ders sonunda derste işlenen konulara ilişkin kısa sınav yapılması (15 dk) | İşaret Dili genel özelliklerinin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ersöz Demirdağ, H., Ersöz, Bozacı, H. (2015). “İşaret Dili ve İşaret Dili Çevirisiyle İşitme Engelli Bireylerin Topluma Katılımlarının Desteklenmesi”, in Sözden Temsile Çeviribilim, Pelin Şulha (Ed.), Istanbul: Çeviribilim, ss-78-92. Kısa Sınav 3: İşlenen tüm konuları içeren kısa sınav. İşlenen tüm konuların tekrar edilmesi. |
| 13 | Öğrenci sunumları: Sözceleme dilbilimi Kısa Sınav 4: Ders sonunda derste işlenen konulara ilişkin kısa sınav yapılması (15 dk) Ders sonunda derste işlenen konulara ilişkin kısa sınav yapılması (15 dk) | Sözceleme dilbilimi genel özelliklerinin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi Kısa Sınav 4: İşlenen tüm konuları içeren kısa sınav. İşlenen tüm konuların tekrar edilmesi. |
| 14 | Öğrenci sunumları: Sözceleme dilbilimi | Sözceleme dilbilimi genel özelliklerinin belirlenmesi ve etkinleştirilmesi. |
| 15 | Genel tekrar | İşlenen tüm konuların tekrar edilmesi |
| 16 | Final | |