| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransız Yazın Uygarlığı I | MTF1122 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe, Fransızca |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Dersi Veren(ler) | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere çeviribilim alanının temelini oluşturan kültürel / yazınsal / tarihsel altyapı bilgilerini Orta Çağ, Rönesans ve Fransız Yazın ve Uygarlığı çerçevesinde vermek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Orta Çağ’da ve Renaissance'ta Fransa’da toplumsal yapı ve bunun Fransız Yazın ve Uygarlığı’na yansıması |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Fransız Uygarlığının şekillenişi ile ilgili genel bir bilgi edinirler ve meslekleri çerçevesinde bu kültürlenme sürecinin devamını sağlamak konusunda farkındalık kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ üzerine yazılmış metinlerin çevirisi aracılığıyla dönemi niteleyen kavramlar konusunda farkındalık kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ’a özgü Fransızca metinleri anlama ve yorumlama becerisi edinirler.
- Öğrenciler incelenen edebi örnekler yoluyla sanatsal üretimin toplumsal bakış açısını, toplumsal rolleri ve yapıyı yansıttığının farkındalığını kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ Fransız Edebiyatı ve toplumsal yapısı ile çağdaş yüzyılın değerleri arasında gerekli bağlantıları kurabilme ve bunları yazılı dilde ifade etme becerisi kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Roma kültürü | https://www.google.com/search?q=rome+antique&ei=SLcmZIntA4CWxc8Pvd-AiAM&ved=0ahUKEwiJsZ2R_IX-AhUAS_EDHb0vADEQ4dUDCA8&uact=5&oq=rome+antique&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIFCAAQgAQyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46CggAEEcQ1gQQsAM6CwguEIAEENQCEOoEOg0ILhCABBCxAxCDARAKOg0IABCABBCxAxCDARAKOhMILhCDARCvARDHARCxAxCABBAKOgcIABCABBAKOgsIABCKBRCxAxCDAToKCC4QgAQQsQMQCjoICAAQgAQQsQM6CAguELEDEIAEOg4ILhCABBCxAxCDARDqBDoLCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIAEELEDE |
| 2 | Antik Roma, Orta Çağ Fransız Yazın ve Uygarlığı’na dair bir giriş | https://www.google.com/search?q=rome+antique&ei=SLcmZIntA4CWxc8Pvd-AiAM&ved=0ahUKEwiJsZ2R_IX-AhUAS_EDHb0vADEQ4dUDCA8&uact=5&oq=rome+antique&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIFCAAQgAQyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46CggAEEcQ1gQQsAM6CwguEIAEENQCEOoEOg0ILhCABBCxAxCDARAKOg0IABCABBCxAxCDARAKOhMILhCDARCvARDHARCxAxCABBAKOgcIABCABBAKOgsIABCKBRCxAxCDAToKCC4QgAQQsQMQCjoICAAQgAQQsQM6CAguELEDEIAEOg4ILhCABBCxAxCDARDqBDoLCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIAEELEDE |
| 3 | Orta Çağ’ın en önemli özellikleri | Kaynak kitap |
| 4 | Feodalite ve Kilise’nin rolü | Kaynak kitap |
| 5 | Yazın türleri: “Chanson de geste” ve “Le roman courtois”, La tapisserie de Bayeux, La Chanson de Roland | Kaynak kitap |
| 6 | Le Bestiaire | Kaynak kitap |
| 7 | Ortaçağ buluşları, sanat | Kaynak kitap |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans Genel Anlatım | Kaynak kitap |
| 10 | Bayram tatili | Kaynak kitap |
| 11 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans ile Reform Hareketleri (Rabelais) | Kaynak kitap |
| 12 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans ile Reform Hareketleri (Erasmus) | Kaynak kitap |
| 13 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans i | |
| 14 | Final | Kaynak kitap |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 0 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 1 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|