| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransızca Yazılı Anlatımı Geliştirme II | MTF1142 | 2 | 5 | 0 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Fransızca |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fulya Marmara |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Fransızca yazılı ve sözlü anlatımlarını yöntemsel olarak geliştirip ilerletmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fransızca yazılı anlatım yöntemlerini kullanarak metin oluşturma. • Siyaset: Dünya ve Türkiye’ye ilişkin siyasi haberler kaleme alınacaktır. • Yaşam: Genel olarak Türkiye’de ya da üniversitemizde tespit ettiğimiz, yaşama ilişkin her türlü haber işlenecektir. • Sanat: Türkiye’de, İstanbul’da ya da üniversitemizde gerçekleştirilen her türlü sanatsal etkinliğe ilişkin haber, eleştiri, röportaj v.s. kaleme alınacaktır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Fransızca metinleri kavramak, yorumlamak ve değerlendirmek yetisini kazanır.(PRG- 3, 4)
- Değerlendirilen metinlere bağlı olarak öğrencinin düşünme yetisi gelişir. (PRG- 3, 4)
- Öğrenci ilgi alanına göre internet dahil gerekli tüm kaynaklara ulaşmayı öğrenir. (PRG- 5)
- Öğrenci, yaptığı araştırma sonucu yeni bir Fransızca metin oluşturur. (PRG- 5)
- Öğrenci, grup içinde çalışma alışkanlığı kazanır. (PRG- 4)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yazılı taslağının sözlü olarak Türkçeve Fransızca sunumları | Kaynak metinler |
| 2 | Oluşturulmuş metinlerde giriş bölümü düzeltme | Kaynak metinler |
| 3 | Oluşturulmuş metinlerde paragraf bölümlerini düzeltme | Kaynak metinler |
| 4 | Oluşturulmuş metinlerde paragraf bölümlerini düzeltme | Kaynak metinler |
| 5 | Oluşturulmuş metinlerde sonuç bölümünü düzeltme | Kaynak metinler |
| 6 | Oluşturulmuş metinlerde sonuç bölümünü düzeltme ve tasarım | Kaynak metinler |
| 7 | Vize (Yazının son hali ve tasarımı değerlendiriliyor) | Click to edit |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Oluşturulmuş metinlerde giriş bölümü düzeltme | Kaynak metinler |
| 10 | Oluşturulmuş metinlerde paragraflar bölümlerini düzeltme | Kaynak metinler |
| 11 | Oluşturulmuş metinlerde paragraflar bölümlerini düzeltme | Kaynak metinler |
| 12 | Oluşturulmuş metinlerde sonuç bölümünü düzeltme | Kaynak metinler |
| 13 | Oluşturulmuş metinlerde sonuç bölümünü düzeltme ve tasarım | Kaynak metinler |
| 14 | Vize (Yazının son hali ve tasarımı değerlendiriliyor) | Kaynak metinler |
| 15 | Fransızca güncel bir metin üzerinde çalışma | Kaynak kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 1 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|