| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yüksek Lisans Tezi | BDE5000 | 0 | 30 | 0 | 1 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Batı Dil. ve Edeb. ABD Fransızca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Batı Dil. ve Edeb. ABD Diller ve Kültürlerarası Çeviribilim Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayse Banu Karadag | 
| Dersi Veren(ler) | Ayse Banu Karadag, Lale Ozcan, Anna Ergün, Senem Öner Bulut, Nilüfer Alimen, Pınar Güzelyürek Çelik, Zeynep Süter Görgüler, Semra Baturay, Ayşe Ayhan, Safiye Gül Avcı Solmaz | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Çeviribilim alanında kapsamlı ve özgün bir çalışma oluşturmak | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çeviribilim alanından seçilen özgün çalışmalar. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler alanında akademik çalışma ve yayın yapabilecek ve mesleki tanınabilirliği sağlayabilecektir.
- Öğrenciler tez önerisi geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler tez konularını açık ve anlaşılır bir biçimde sunulabileceklerdir.
- Öğrenciler tez konularında topladıkları verileri bilimsel yöntemle işleyebileceklerdir.
- Öğrenciler tez konularında işledikleri verileri özgün bir sentezle sunabileceklerdir.
- Öğrenciler çeviribilim alanına özgü bir sorunsalı tanımlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 2 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 3 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 4 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 5 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 6 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 7 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 10 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 11 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 12 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 13 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 14 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 15 | Bilimsel yazın ve araştırma teknikleri ve uygulama | Kaynak kitap | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 27 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
| Projeler | 16 | 29 | |
| Sunum / Seminer | 5 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        