| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme yapılır, dersin işleyişi, değerlendirme sistemi, dersin konuları, ders iç nizamı konusunda öğrenciler bilgilendirilir. | Ders eğitim planı, Ders duyuruları, Ders Bologna formu |
| 2 | Konu Anlatımı: Genel sözlü söylem çözümleme yöntemi ile çeviri odaklı sözlü söylem çözümleme yöntemi arasındaki fark sunumlar aracılığıyla aktarılır. Sınıf-içi Uygulama: Sunumda yer alan konulara ilişkin öğrencilerle soru-cevap alıştırması yapılır. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerin Fransızca sözlü ifadeleri sınanır. | Dersin platformu üzerinden öğrencilerle sunum paylaşılır ve öğrencilere mesaj göndererek derse sunumun okunup soruların hazırlanıp gelinmesi istenir. |
| 3 | Konu Anlatımı: Fransız kültürünü ve uygarlığını tanımak- Fransa’nın simgeleri konulu eğitim videosu izletilir. Sınıf-içi Uygulama: Video izletildikten sonra öğrencilere soru-cevap yoluyla videoyu anlamaya yönelik yönlendirme yapılır. Sözcüklerin üzerinde durulur. Öğrencilere tek tek söz verilerek videoyla ilgili sorulara sorulur. Video toplamda 3 kez izletilir adım adım söylem çözümlenir. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sözcüklerin genel söylemi anlamada önemlerini tartmalarını ve bazı sözcükleri kilit önemde olduklarının farkına varmaları istenir. e | Çeşitli FLE platformlarından haftanın konusuyla ilgili günde 1 video izlenip, videoya ilişkin sorular sorup sözlü olarak cevaplayarak kendilerini kayda almaları ve sonra kaydı dinleyerek yanlışlarını fark etmeleri, kendilerini değerlendirmeleri istenir. Bu tüm dönem düzenli bir alıştırma olarak yapılacaktır. |
| 4 | Konu Anlatımı: Dünya kültürünü ve uygarlığını tanımak- “Elma” konulu eğitim videosu izletilir. Sınıf-içi Uygulama: Video izletildikten sonra öğrencilere soru-cevap yoluyla videoyu anlamaya yönelik yönlendirme yapılır. Sözcüklerin üzerinde durulur. Öğrencilere tek tek söz verilerek videoyla ilgili sorulara sorulur. Video toplamda 3 kez izletilir adım adım söylem çözümlenir. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sözcüklerin genel söylemi anlamada önemlerini tartmalarını ve bazı sözcükleri kilit önemde olduklarının farkına varmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Çeşitli FLE platformlarından haftanın konusuyla ilgili günde 1 video izlenip, videoya ilişkin sorular sorup sözlü olarak cevaplayarak kendilerini kayda almaları ve sonra kaydı dinleyerek yanlışlarını fark etmeleri, kendilerini değerlendirmeleri istenir. Bu tüm dönem düzenli bir alıştırma olarak yapılacaktır. |
| 5 | Konu Anlatımı: Dünya kültürünü ve uygarlığını tanımak- “Babil” konulu eğitim videosu izletilir. Sınıf-içi Uygulama: Video izletildikten sonra öğrencilere soru-cevap yoluyla videoyu anlamaya yönelik yönlendirme yapılır. Sözcüklerin üzerinde durulur. Öğrencilere tek tek söz verilerek videoyla ilgili sorulara sorulur. Video toplamda 3 kez izletilir adım adım söylem çözümlenir. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sözcüklerin genel söylemi anlamada önemlerini tartmalarını ve bazı sözcükleri kilit önemde olduklarının farkına varmaları istenir. | Çeşitli FLE platformlarından haftanın konusuyla ilgili günde 1 video izlenip, videoya ilişkin sorular sorup sözlü olarak cevaplayarak kendilerini kayda almaları ve sonra kaydı dinleyerek yanlışlarını fark etmeleri, kendilerini değerlendirmeleri istenir. Bu tüm dönem düzenli bir alıştırma olarak yapılacaktır. |
| 6 | Konu Anlatımı: Şarkı sözlerinin çözümlenmesi-duyguların ifadesi. Sınıf-içi Uygulama: Video izletildikten sonra öğrencilere soru-cevap yoluyla videoyu anlamaya yönelik yönlendirme yapılır. Sözcüklerin üzerinde durulur. Öğrencilere tek tek söz verilerek videoyla ilgili sorulara sorulur. Video toplamda 3 kez izletilir adım adım söylem çözümlenir. Sınıf-içi Tartışma: Şarkı sözlerini takip ederek, sözdağarcığının zenginleştirilmesine yönelik öğrenme yöntemi adım adım uygulanır. . | Öğrencilerden güncel ve geçmişte popüler olan Fransız şarkılarını araştırmaları, beğendikleri bir tanesinin sözlerini araştırarak, sözleri öğrenerek sınıfa gelmeleri istenir. |
| 7 | Konu Anlatımı: Şarkı sözlerinin çözümlenmesi-duyguların ifadesi. Sınıf-içi Uygulama: Video izletildikten sonra öğrencilere soru-cevap yoluyla videoyu anlamaya yönelik yönlendirme yapılır. Sözcüklerin üzerinde durulur. Öğrencilere tek tek söz verilerek videoyla ilgili sorulara sorulur. Video toplamda 3 kez izletilir adım adım söylem çözümlenir. Sınıf-içi Tartışma: Seçmiş oldukları bir şarkıdan öğrendikleri sözcükleri ve deyim ve deyişleri paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Bir önceki dersteki yöntemi kullanarak daha önce seçmiş oldukları şarkıya ilişkin çözümleme yapmaları istenir. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Vize sınav değerlendirmesi Sınıf-içi Uygulama: Soruların cevaplarının paylaşılması ve genel hata analizi | Sınav videolarının tekrarı. |
| 10 | Konu Anlatımı: Belgesel izlemek- “Paris” konulu eğitim videosu izletilir. Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi uygulanır. Sınıf-içi Uygulama: Video izlemeden önce öğrenciler gruplara ayrılır ve video izlenirken bir grup fiilleri, bir başkası sıfatları, başka bir grup isimleri, son grup da dildışı öğeleri not edecektir. Ardından öğrenciler tahtaya davet edilerek not ettikleri sözcükleri tahtaya yazmaları istenir. Sonra video bir kez daha izletilir bu kez öğrencilerden kafalarında giriş, gelişme ve sonucu belirlemeleri ve neden-sonuç ilişkilerini görmeleri istenir. Sınıf-içi Tartışma: Tahtaya yazılan sözcüklerden videoya ilişkin anlam haritaları çıkarılır. Öğrencilere söz verilerek söylemin haritası oluşturulur . Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi için öğrencilerden her hafta 1 video seçmeleri ve bu videoyu dinleyerek önce sadece fiilleri, ardından sadece sıfatları, sonra sadece isimleri, en son olarak da sadece tarih, özel isim, yer ismi gibi dildışı öğeleri not etmeleri istenir. En son olarak videoyu bir kez daha dinleyerek videonun giriş, gelişme ve sonuç aşamalarını ve neden-sonuç ilişkilerini belirlemeleri beklenir. |
| 11 | Konu Anlatımı: “Güncel olaylar” konulu eğitim videosu izletilir. Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi uygulanır. Sınıf-içi Uygulama: Video izlemeden önce öğrenciler gruplara ayrılır ve video izlenirken bir grup fiilleri, bir başkası sıfatları, başka bir grup isimleri, son grup da dildışı öğeleri not edecektir. Ardından öğrenciler tahtaya davet edilerek not ettikleri sözcükleri tahtaya yazmaları istenir. Sonra video bir kez daha izletilir bu kez öğrencilerden kafalarında giriş, gelişme ve sonucu belirlemeleri ve neden-sonuç ilişkilerini görmeleri istenir. Sınıf-içi Tartışma: Tahtaya yazılan sözcüklerden videoya ilişkin anlam haritaları çıkarılır. Öğrencilere söz verilerek söylemin haritası oluşturulur. | Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi için öğrencilerden her hafta 1 video seçmeleri ve bu videoyu dinleyerek önce sadece fiilleri, ardından sadece sıfatları, sonra sadece isimleri, en son olarak da sadece tarih, özel isim, yer ismi gibi dildışı öğeleri not etmeleri istenir. En son olarak videoyu bir kez daha dinleyerek videonun giriş, gelişme ve sonuç aşamalarını ve neden-sonuç ilişkilerini belirlemeleri beklenir. |
| 12 | Konu Anlatımı: “Bir sanatçıyı ve eserini anlamak” konulu eğitim videosu izletilir. Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi uygulanır. Sınıf-içi Uygulama: Video izlemeden önce öğrenciler gruplara ayrılır ve video izlenirken bir grup fiilleri, bir başkası sıfatları, başka bir grup isimleri, son grup da dildışı öğeleri not edecektir. Ardından öğrenciler tahtaya davet edilerek not ettikleri sözcükleri tahtaya yazmaları istenir. Sonra video bir kez daha izletilir bu kez öğrencilerden kafalarında giriş, gelişme ve sonucu belirlemeleri ve neden-sonuç ilişkilerini görmeleri istenir. Sınıf-içi Tartışma: Tahtaya yazılan sözcüklerden videoya ilişkin anlam haritaları çıkarılır. Öğrencilere söz verilerek söylemin haritası oluşturulur. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi için öğrencilerden her hafta 1 video seçmeleri ve bu videoyu dinleyerek önce sadece fiilleri, ardından sadece sıfatları, sonra sadece isimleri, en son olarak da sadece tarih, özel isim, yer ismi gibi dildışı öğeleri not etmeleri istenir. En son olarak videoyu bir kez daha dinleyerek videonun giriş, gelişme ve sonuç aşamalarını ve neden-sonuç ilişkilerini belirlemeleri beklenir. |
| 13 | Konu Anlatımı: “Bir sanatçıyı ve eserini anlamak” konulu eğitim videosu izletilir. Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi uygulanır. Sınıf-içi Uygulama: Video izlemeden önce öğrenciler gruplara ayrılır ve video izlenirken bir grup fiilleri, bir başkası sıfatları, başka bir grup isimleri, son grup da dildışı öğeleri not edecektir. Ardından öğrenciler tahtaya davet edilerek not ettikleri sözcükleri tahtaya yazmaları istenir. Sonra video bir kez daha izletilir bu kez öğrencilerden kafalarında giriş, gelişme ve sonucu belirlemeleri ve neden-sonuç ilişkilerini görmeleri istenir. Sınıf-içi Tartışma: Tahtaya yazılan sözcüklerden videoya ilişkin anlam haritaları çıkarılır. Öğrencilere söz verilerek söylemin haritası oluşturulur. | Çeviriye yönelik sözlü söylem çözümleme yöntemi için öğrencilerden her hafta 1 video seçmeleri ve bu videoyu dinleyerek önce sadece fiilleri, ardından sadece sıfatları, sonra sadece isimleri, en son olarak da sadece tarih, özel isim, yer ismi gibi dildışı öğeleri not etmeleri istenir. En son olarak videoyu bir kez daha dinleyerek videonun giriş, gelişme ve sonuç aşamalarını ve neden-sonuç ilişkilerini belirlemeleri beklenir. |
| 14 | Konu Anlatımı: Sınava hazırlık – derste işlenen konulardan bir video izletilir. Sınıf-içi Uygulama: Sınav aşamaları uygulanarak öğrencilere söz verilir. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri Hangi aşamanın zorlayıcı olduğu ve nedeni sorgulanır. | Tüm dönem boyunca yapılan videolar ve konuların gözden geçirilmesi ve öğrenilen sözcüklerin deyim ve deyişlerin tekrarı. |
| 15 | Konu Anlatımı: Sınava hazırlık – derste işlenen konulardan bir video izletilir. Sınıf-içi Uygulama: Sınav aşamaları uygulanarak öğrencilere söz verilir. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri Hangi aşamanın zorlayıcı olduğu ve nedeni sorgulanır. | Tüm dönem boyunca yapılan videolar ve konuların gözden geçirilmesi ve öğrenilen sözcüklerin deyim ve deyişlerin tekrarı. |
| 16 | Final | |