| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nitel Araştırmaya Giriş | EGT5199 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı  Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)  | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bünyamin Bavlı | 
| Dersi Veren(ler) | Bünyamin Bavlı, Mehmet Gürol | 
| Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu | 
| Dersin Amacı | Bu ders yüksek lisans düzeyinde öğrencilerin nitel araştırma yöntemine dair temel kavramları, felsefi dayanakları, araştırma desenleri, örnekleme yaklaşımları, veri toplama yöntemleri ve araçları hakkında bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Nitel araştırmaya dair temel kavramlar, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin özellikleri, nitel araştırmanın felsefi varsayımları, Durum Çalışması, Fenomenoloji (Olgu bilim), Eylem Araştırması, Anlatı-hikayeleştirme nitel araştırmada örneklem ve örnekleme yaklaşımları, veri toplama yöntemleri, veri toplama araçları | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler nitel araştırmanın doğası ve felsefi temellerini anlayacaktır.
 - Öğrenciler farklı nitel araştırma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
 - Öğrencileri farklı nitel araştırma yaklaşımları arasında farklılıkları ortaya koyacaktır.
 - Öğrenciler nitel araştırmada kullanılan örnekleme yaklaşımlarını bilecektir.
 - Öğrenciler araştırma problemine dayalı olarak hangi yaklaşım ve veri toplama yöntemi kullanacaklarını bilecektir.
 - Öğrenciler görüşme protokolü geliştirmeyi öğrenecektir.
 - Öğrenciler veri analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
 - Öğrencileri nitel araştırmada etik konular, geçerlik ve güvenirliğe dair bilgi sahibi olacaktır.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, tanışma ve yükümlülükler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 2 | Nitel Araştırma: Doğası, Felsefi Varsayımları ve Tasarımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 3 | Nitel Yaklaşımlar: Durum Çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 4 | Nitel Yaklaşımlar: Fenomenoloji | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 5 | Nitel Yaklaşımlar: Eylem Araştırması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 6 | Nitel Yaklaşımlar: Anlatı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 7 | Nitel Araştırmada Örnekleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Birebir Görüşme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 10 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Odak Grup Görüşmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 11 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Gözlem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 12 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Aracı: Görüşme Protokolü Geliştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 13 | Veri Analizi ve Yorumlama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 14 | Nitel Araştırmalarda Etik Hususlar, Geçerlilik ve Güvenirlik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 30 | 
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|