| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Evlilik ve Aile Danışmanlığı | PDR5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seher Merve ERUS | 
| Dersi Veren(ler) | Seher Merve ERUS | 
| Asistan(lar)ı | Yağmur Kaya | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, evlilik ve aile danışması sürecini, evlilik ve aile danışmanlığı kuramlarını ve evlilik ve aile danışmanlığı alanındaki araştırmaları öğrenmektir. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Aile ve evlilik, aile çeşitleri ve yaşam döngüleri,sağlıklı ve sağlıksız evlilik ve aileler, aile sistemi, aile danışmanlığı kuramları, aile danışmanlığında etik, çok kültürlü aile danışmanlığı | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler evlilik ve aile danışmanlığına ait kavramları açıklar.
- Sağlıklı ve sağlıksız aile ve evlilik özelliklerini ayırt eder.
- Aile danışmanlığı kuramlarını bilir.
- Aile danışmanlığında etik olarak yapılması gerekenleri bilir.
- Çok kültürlü bakış açısıyla aileye uygun yaklaşım stratejilerini uygular.
- Aile danışmanlığı alanındaki gelişmeleri nasıl takip edeceğini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Evlilik ve aile danışmanlığı dersine giriş | İlgili kaynakların okunması. | 
| 2 | Aile, aile çeşitleri ve yaşam döngüleri | İlgili kaynakların okunması. | 
| 3 | Sağlıklı ve sağlıksız evlilik ve aileler | İlgili kaynakların okunması. | 
| 4 | Aile sistemi özelikleri | İlgili kaynakların okunması. | 
| 5 | Aile Danışmanlığında Etik | İlgili kaynakların okunması. | 
| 6 | Aile Danışmanlığı Kuramları | İlgili kaynakların okunması. | 
| 7 | Aile Danışmanlığı Kuramları | İlgili kaynakların okunması. | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Aile Danışmanlığı Kuramları | İlgili kaynakların okunması. | 
| 10 | Aile Danışmanlığı Kuramları | İlgili kaynakların okunması. | 
| 11 | Aile Danışmanlığı Kuramları | İlgili kaynakların okunması. | 
| 12 | Çok kültürlü aile danışmanlığı | İlgili kaynakların okunması. | 
| 13 | Aile danışmanlığında güncel konular | İlgili kaynakların okunması. | 
| 14 | Aile danışmanlığında güncel konular | İlgili kaynakların okunması. | 
| 15 | Aile danışmanlığında güncel konular | İlgili kaynakların okunması. | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 0 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 6 | 60 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        