| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Denetimine Çağdaş Yaklaşımlar | EGT6202 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
| Dersi Veren(ler) | Sevda Katıtaş |
| Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim denetiminin kuramsal temellerini yeniden ele alarak, çağdaş denetim yaklaşımlarını, uygulamalarını ve bu yaklaşımların öğretim, liderlik ve örgüt gelişimi üzerindeki etkilerini eleştirel biçimde analiz etmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ders, geleneksel ve çağdaş denetim modelleri, öğretimsel denetim, gelişimsel denetim, meslektaş denetimi, öz-denetim, denetimde etik ilkeler, dijital denetim araçları ve performans değerlendirme sistemlerini kapsamaktadır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çağdaş eğitim denetimi kuramlarını ve modellerini açıklar.
- Öğrenciler, öğretimsel ve gelişimsel denetim yaklaşımlarını analiz eder.
- Öğrenciler, etik ilkelere dayalı denetim süreçlerini değerlendirir.
- Öğrenciler, dijital denetim uygulamaları ve performans izleme sistemlerini yorumlar.
- Öğrenciler, eğitim ortamlarında etkili denetim stratejileri geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve denetimin kavramsal çerçevesi | Okumalar ve derse hazırlık |
| 2 | Denetimin tarihsel gelişimi ve evrimi | Okumalar ve derse hazırlık |
| 3 | Geleneksel ve bürokratik denetim modelleri | Okumalar ve derse hazırlık |
| 4 | Öğretimsel denetim ve sınıf içi gözlem | Okumalar ve derse hazırlık |
| 5 | Gelişimsel denetim ve öğretmen destek sistemleri | Okumalar ve derse hazırlık |
| 6 | Meslektaş denetimi ve profesyonel öğrenme toplulukları | Okumalar ve derse hazırlık |
| 7 | Öz-denetim ve yansıtıcı uygulamalar | Okumalar ve derse hazırlık |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Denetimde etik ilkeler ve adil uygulamalar | Okumalar ve derse hazırlık |
| 10 | Denetim sürecinde iletişim, geri bildirim ve iş birliği | Okumalar ve derse hazırlık |
| 11 | Performans değerlendirme ve hesap verebilirlik | Okumalar ve derse hazırlık |
| 12 | Dijital denetim araçları ve teknoloji destekli süreçler | Okumalar ve derse hazırlık |
| 13 | Uluslararası uygulamalar ve karşılaştırmalı denetim | Okumalar ve derse hazırlık |
| 14 | Etki temelli denetim: Veriye dayalı karar verme | Okumalar ve derse hazırlık |
| 15 | Vaka analizi ve model uygulamalar | Okumalar ve derse hazırlık |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|