| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Geliştirme Süreç ve Modelleri | EGT6117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
| Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen |
| Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
| Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim ve program geliştirme ile ilgili temel kavramlar; eğitimde değişen paradigmalar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri; program tasarım yaklaşımları ve program geliştirme modelleri; program geliştirme sürecinin aşamalarının analizi; program tasarısı önerisi hazırlama, literatürde program geliştirme ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaları inceleme ve eleştirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
- Değişen paradigmalara göre eğitimle ve program geliştirme ile ilgili yeni tanımlar önerir
- Farklı türlerde programların eğitim öğretim ortamlarında kullanımına örnekler verir
- Program geliştirme sürecinin ilkelerini ve aşamalarını analiz eder
- Bir program geliştirme sürecinde programın temellerini örneklerle açıklar
- Farklı eğitim kademelerinde veya kurumlarda uygulanan programların temellerini belirli ilkelere göre eleştirir
- Program geliştirme sürecinin aşamalarını farklı program geliştirme modelleri açısından karşılaştırır
- Program geliştirme sürecinin temel ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler
- Okul veya kurum temelli bir program geliştirme denemesi yapar
- Program geliştirme alanı ile ilgili literatürde yer alan tez ve makaleleri derste verilen ilkelere göre eleştirdiği kapsamlı bir portfolyo dosyası hazırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Program türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Program geliştirmenin temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Program geliştirmenin temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Program tasarımı yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Program geliştirme modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Programın ögeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Program geliştirme çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Program geliştirme çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Yeni program geliştirme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 35 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|