Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminde İnsan İlişkileri | EGT5222 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Eğitim yönetiminde birey merkezli iletişimin öneminin kavranması ve bu konuyla ilgili gerekli bilgi beceriye sahip olunması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yönetimde insan ilişkileri türleri: 1.Alışveriş ilkeleri 2.İş akımı ilişkileri 3.Hizmet ilişkileri 4.Danışmanlık ilişkileri 5.Denetleme ilişkileri 6.Yetiştirme ilişkileri Güdüleme, çatışma, katılma, moral, iş doyumu, yönetimde insan ilişkileri, eğitimde verim düşüklüğüne etki eden faktörler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İnsan ilişkilerini bilir
- İş akımı ilişkilerini bilir
- Hizmet ilişkilerini açıklar
- Danışmanlık ilişkilerini açıklar.
- Denetleme ilişkilerini analiz eder.
- Yetiştirme ilişkilerini analiz eder.
- Genel Hizmetleri bilir
- Okul Çevre İlişkisini değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Yönetimde İnsan | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | İnsan ilişkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Alış veriş ilkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | İş akımı ilişkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Hizmet ilişkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Danışmanlık ilişkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yetiştirme ilişkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Güdüleme, çatışma, katılma, moral işdoyumu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Genel Hizmetleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Eğitimde verimlilik düşüklülüğü | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Eğitim iletişim ögeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Okul Çevre İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Okul Çevre İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|