Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programları için başvuran bütün adayların genel başarı notu, ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunu %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Doktora/sanatta yeterlik programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme raporları ve tez çalışmasından oluşur. Program, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Programın iki temel görevi doktora düzeyinde eğitim vermek ve eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. Bu doğrultuda anabilim dalının temel amacı, 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, teori ile uygulamayı birleştirerek eğitim yönetimi alanının bilgi birikimine katkıda bulunabilen eğitim liderleri yetiştirmektir. Ayrıca, temel ve uygulamalı araştırmalar yürüterek Türk Eğitim Sisteminin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Demokratik ve disiplinli bir eğitim ortamında, 21. yüzyılın eğitim liderlerini yetiştiren ve nitelikli eğitim araştırmaları yürüten bir bölüm olarak tanınmak. Eğitim Yönetimi Doktora Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Programın iki temel görevi doktora düzeyinde eğitim vermek ve eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. Bu doğrultuda anabilim dalının temel amacı, 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, teori ile uygulamayı birleştirerek eğitim yönetimi alanının bilgi birikimine katkıda bulunabilen eğitim liderleri yetiştirmektir. Ayrıca, temel ve uygulamalı araştırmalar yürüterek Türk Eğitim Sisteminin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Demokratik ve disiplinli bir eğitim ortamında, 21. yüzyılın eğitim liderlerini yetiştiren ve nitelikli eğitim araştırmaları yürüten bir bölüm olarak tanınmak. Eğitim Yönetimi Doktora Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Eğitim Yönetimi Doktora Programı'ndan mezun olanlar eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek okul yöneticileri ve eğitim müfettişleridir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, en az 3 tez izleme ara raporu, en az 240 AKTS kredisi ve mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. sağlanması gerekir. |
Program Çıktıları
- Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili yaklaşımlarını bilir.
- Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamalarını bilir, değerlendirir ve analiz eder.
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olur ve grubun diğer paydaşlarını geliştirme amacı taşır.
- Dünyada ve Türkiye'deki okul yönetimi kuramsal çerçevesine hâkim olur. Ulusal ve uluslararası gelişme ve değişmeleri takip eder. Mevcut okul yönetimi uygulamalarını değerlendirir ve etkili okul yönetimi yaklaşımını önerir.
- Eğitim liderliği yaklaşımlarını bilir. Ulusal ve uluslararası mevcut uygulamaları takip eder. Uygulamada kullanılan eğitim liderliği yaklaşımlarının analizini yapar.
- Bilimsel araştırma tekniklerine, yazım ilkelerine ve bilimsel etik değerlere uygun tez, makale yazar. Eğitim yönetimi alanında bilimsel çalışmalar yürütür.
- Eğitimde politika geliştirme sürecinin aşamalarını bilir. Dünyada ve Türkiye’de uygulanan eğitim politikalarının analizini yapar.
- Eğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetimi ve geliştirilmesine dair kuramsal çerçeveyi bilir. Güncel uygulamaları bilir.
- Sosyal teori ve eğitim arasındaki ilişkiyi bilir. Klasik ve çağdaş sosyal teori ve eğitimin ilişkisini kavrar. Eğitimin toplumu yeniden kurma girişimlerine karşı bir anlayış geliştirir. Eğitimde yaşanan mevcut sorunları yönelik çağdaş sosyal teori bağlamında değerlendirir.
- Eğitim örgütlerinde değişen ve gelişen yapıyı bilir ve güncel yaklaşımları takip eder. Örgütsel Değişime İlişkin Temel Kavramları açıklar. Örgütsel değişmeye yol açan iç ve dış etkenleri analiz eder. Türk Eğitim Sisteminde Yapılan Belli Başlı reformları bilir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | |
EGT5004 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6297 | Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6220 | Stratejik Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6225 | Siyasal Düşünce, İdeolojiler ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6213 | İleri Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6216 | Karşılaştırmalı Eğitim Politikaları Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6222 | Ulusal Eğitim Politikaları Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6211 | Eğitimde Liderlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6205 | Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6214 | İleri Eğitim İstatistiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6217 | Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6212 | Eğitimin Sosyal ve Kültürel Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6210 | Eğitimde Lider -Yönetici Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6208 | Eğitimde Çağdaş Liderlik Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6209 | Eğitimde Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6221 | Toplumsal Kalkınma Ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6224 | Yönetimin Hukuki Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6202 | Eğitim Denetimine Çağdaş Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6206 | Eğitim Yönetiminin Felsefi Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6201 | Demokratik Eğitim Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6215 | İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6218 | Okul Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6204 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6203 | Eğitim Finansmanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6223 | Yönetim Felsefeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6200 | Çağdaş Sosyal Teori Ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6219 | Sosyal Ağ Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6001 | Seminer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5004 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6000 | Doktora Tezi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6000 | Doktora Tezi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6000 | Doktora Tezi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
EGT6297 | Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6220 | Stratejik Planlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6213 | İleri Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6216 | Karşılaştırmalı Eğitim Politikaları Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6222 | Ulusal Eğitim Politikaları Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6211 | Eğitimde Liderlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6205 | Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6214 | İleri Eğitim İstatistiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6217 | Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6212 | Eğitimin Sosyal ve Kültürel Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6210 | Eğitimde Lider -Yönetici Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6208 | Eğitimde Çağdaş Liderlik Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6209 | Eğitimde Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6221 | Toplumsal Kalkınma Ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6224 | Yönetimin Hukuki Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6202 | Eğitim Denetimine Çağdaş Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6206 | Eğitim Yönetiminin Felsefi Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6201 | Demokratik Eğitim Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6215 | İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6218 | Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6204 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6203 | Eğitim Finansmanı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6223 | Yönetim Felsefeleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6200 | Çağdaş Sosyal Teori Ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6219 | Sosyal Ağ Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6225 | Siyasal Düşünce, İdeolojiler ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6000 | Doktora Tezi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
EGT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6000 | Doktora Tezi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 |