Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Programın TürüYüksek Lisans Programı
Vizyon
Misyon
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıYatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarTezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Program TanımıEğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans programı, eğitim felsefesi, eğitim sosyolojisi ve eğitim tarihini içerek çok disiplinli tezli bir lisansüstü programıdır.
Program Eğitim AmaçlarıBu programın temel amacı eğitimin felsefi, sosyal ve tarihi temellerine ilişkin araştırmalar ve projeler yürütecek, alanın bütünlüğünü ve canlılığını sürdürecek bilim insanları yetiştirmektir.
Mezunların Mesleki ProfiliEğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ve diğer yönetim birimlerinde, Resmi ve özel kurumların eğitim, tarih, felsefe ve sosyoloji ile ilgili alanlarında, resmi ve özel okullarda, dershanelerde, üniversitelerde, işletmelerin insan kaynakları ve kalite geliştirme bölümlerinde uzman olarak çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişBu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)) Yüzlük Değer Başarı Notu Sayısal Değer 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 60-69 CB 2.50 50-59 CC 2.00 40-49 DC 1.50 30-39 DD 1.00 20-29 FD 0.50 0-19 FF 0.00 Devamsız F0 0.00 b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir.
Mezuniyet KoşullarıTezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel temelleriyle ilgili gerek ileri düzeyde araştırma yapmak
  2. Öğretmenlik mesleğinin felsefi, tarihi ve sosyal temellerini anlamak ve bu konularda ileri okumalar yapmak
  3. Türk ve dünya eğitim tarihini kavramak
  4. Eğitim ve toplum arasındaki diyalektik bağın temellerini ve sonuçlarını analiz etmek
  5. Klasik ve çağdaş eğitim felsefesini anlamak, felsefi metinler ışığında günümüz eğitimini analiz etmek

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SEC0001 Seçmeli 130037.5
SEC0002 Seçmeli 230037.5
SEC0003 Seçmeli 330037.5
SEC0004 Zorunlu 130037.5
30 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SEC0005 Seçmeli 430037.5
SEC0006 Seçmeli 530037.5
SEC0007 Zorunlu 230037.5
EGT5001 Seminer01007.5
EGT5004 Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik 20022.5
32.5 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT5003 Uzmanlık Alan Dersi300020
EGT5000 Yüksek Lisans Tezi010030
50 Toplam:
112.5 Program Toplam AKTS:
Zorunlu Dersler
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EFT5104 Çağdaş Eğitim Felsefeleri30037.5
EFT5111 Eğitim Tarihinde Temel Sorunlar Yöntem ve Teknikler30037.5
Seçmeli Dersler
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EFT5101 Alternatif (Eleştirel) Eğitim Kuramları30037.5
EFT5102 Avrupa Eğitim Tarihi30037.5
EFT5103 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi30037.5
EFT5105 Çocuklarla Felsefe30037.5
EFT5106 Dünya Eğitim Tarihi30037.5
EFT5107 Eğitim Antropolojisi30037.5
EFT5108 Eğitim Kuramları30037.5
EFT5109 Eğitim Sosyolojisinde Temel Sorunlar, Yöntem ve Teknikler30037.5
EFT5110 Eğitim Sosyolojisinde Temel Teoriler30037.5
EFT5112 Eğitim ve Edebiyat30037.5
EFT5113 Eğitim ve Modernleşme30037.5
EFT5114 Eğitim ve Sanat30037.5
EFT5115 Eğitim ve Toplumsal Sorunlar30037.5
EFT5116 İslam Eğitim Kurumları Tarihi30037.5
EFT5117 Kadın Eğitimi Tarihi30037.5
EFT5118 Modernite Öncesi Eğitim Gelenekleri30037.5
EFT5119 Medrese Eğitimi Tarihi30037.5
EFT5120 Osmanlı Eğitim Klasikleri30037.5
EFT5121 Öğretmenlik Tarihi ve Temel Öğretmen Sorunları30037.5
EFT5122 Sözlü Kültür ve Eğitim30037.5
EFT5123 Sinema ve Eğitim30037.5
EFT5124 Sözlü Tarih ve Eğitim30037.5
EFT5125 Toplumsal Ayrışma ve Eğitim30037.5
EFT5126 Türk Eğitim Düşüncesi30037.5
EFT5127 Türk Eğitim Tarihi30037.5
EFT5128 Türk Eğitimciler30037.5
EFT5129 Türkiye'de Eğitim Sosyolojisi30037.5
EFT5130 Yüksek Öğretim Tarihi30037.5
Seçmeli Dersler
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345
EFT5104Çağdaş Eğitim Felsefeleri11--1
EFT5111Eğitim Tarihinde Temel Sorunlar Yöntem ve Teknikler111--
EFT5101Alternatif (Eleştirel) Eğitim Kuramları11--1
EFT5102Avrupa Eğitim Tarihi111--

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXXXXX
PÇ-2XXXXXX
PÇ-3XXXXX
PÇ-4XXXXXXXX
PÇ-5XXXXXXX