Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Programın TürüYüksek Lisans Programı
Vizyon
Misyon
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar
Program Tanımı
Program Eğitim Amaçları
Mezunların Mesleki Profili
Bir Üst Dereceye Geçiş
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
Mezuniyet Koşulları

Program Çıktıları

    Müfredat

    1.Yıl - Güz Yarıyılı
    KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
    SEC0001 Seçmeli 130037.5
    SEC0002 Seçmeli 230037.5
    SEC0003 Seçmeli 330037.5
    SEC0004 Zorunlu 130037.5
    30 Toplam:
    1.Yıl - Bahar Yarıyılı
    KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
    SEC0005 Seçmeli 430037.5
    SEC0006 Seçmeli 530037.5
    SEC0007 Zorunlu 230037.5
    EGT5001 Seminer02005
    EGT5004 Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik 20022.5
    30 Toplam:
    2.Yıl - Güz Yarıyılı
    KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
    EGT5003 Uzmanlık Alan Dersi300020
    EGT5000 Yüksek Lisans Tezi010040
    60 Toplam:
    120 Program Toplam AKTS:
    Zorunlu Dersler
    KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
    EFT5104 Çağdaş Eğitim Felsefeleri30037.5
    EFT5111 Eğitim Tarihinde Temel Sorunlar Yöntem ve Teknikler30037.5
    Seçmeli Dersler
    KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
    EFT5101 Alternatif (Eleştirel) Eğitim Kuramları30037.5
    EFT5102 Avrupa Eğitim Tarihi30037.5
    EFT5103 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi30037.5
    EFT5105 Çocuklarla Felsefe30037.5
    EFT5106 Dünya Eğitim Tarihi30037.5
    EFT5107 Eğitim Antropolojisi30037.5
    EFT5108 Eğitim Kuramları30037.5
    EFT5109 Eğitim Sosyolojisinde Temel Sorunlar, Yöntem ve Teknikler30037.5
    EFT5110 Eğitim Sosyolojisinde Temel Teoriler30037.5
    EFT5112 Eğitim ve Edebiyat30037.5
    EFT5113 Eğitim ve Modernleşme30037.5
    EFT5114 Eğitim ve Sanat30037.5
    EFT5115 Eğitim ve Toplumsal Sorunlar30037.5
    EFT5116 İslam Eğitim Kurumları Tarihi30037.5
    EFT5117 Kadın Eğitimi Tarihi30037.5
    EFT5118 Modernite Öncesi Eğitim Gelenekleri30037.5
    EFT5119 Medrese Eğitimi Tarihi30037.5
    EFT5120 Osmanlı Eğitim Klasikleri30037.5
    EFT5121 Öğretmenlik Tarihi ve Temel Öğretmen Sorunları30037.5
    EFT5122 Sözlü Kültür ve Eğitim30037.5
    EFT5123 Sinema ve Eğitim30037.5
    EFT5124 Sözlü Tarih ve Eğitim30037.5
    EFT5125 Toplumsal Ayrışma ve Eğitim30037.5
    EFT5126 Türk Eğitim Düşüncesi30037.5
    EFT5127 Türk Eğitim Tarihi30037.5
    EFT5128 Türk Eğitimciler30037.5
    EFT5129 Türkiye'de Eğitim Sosyolojisi30037.5
    EFT5130 Yüksek Öğretim Tarihi30037.5

    Ders & Program Çıktıları Matrisi

    Program Çıktıları
    Kodu Ders Adı

    Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

    BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
    KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik