| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | EGT6302 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Gürol, Bülent ALCI | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Program geliştirme, program tasarımı, program değerlendirme. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklayabilme.
- Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklayabilme.
- Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırabilme.
- Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip edebilme.
- Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceleyebilme.
- Program geliştirmenin planlama ve tasarlama ve deneme süreçlerini açıklayabilme.
- Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verebilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmede temel kavramlar. | |
| 2 | Program geliştirmenin tarihi temelleri. | |
| 3 | Program geliştirmenin toplumsal temelleri. | |
| 4 | Program geliştirmenin felsefi temelleri. | |
| 5 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri. | |
| 6 | Program tasarımı yaklaşımları. | |
| 7 | Program geliştirme modelleri. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Program geliştirmenin planlanması. | |
| 10 | İhtiyaç analizi. | |
| 11 | Program tasarısı hazırlama. | |
| 12 | Programın denenmesi. | |
| 13 | Programın değerlendirilmesi. | |
| 14 | Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. | |
| 15 | Genel değerlendirme. | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 30 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        