| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Programları ve Öğretim Semineri | EGT6388 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mithat KORUMAZ | 
| Dersi Veren(ler) | Davut HOTAMAN, Mehmet Gürol, Bülent ALCI | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Herhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak uluslararası düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının, öğretim tasarımının basmaklarının tartışılması. Bir disiplin seçerek, öğretim tasarımının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve bunlara dayalı olarak makale yazılması. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
- Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
- Tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirebilir.
- Elde ettiği sonuçlara dayalı olarak öğretim tasarımını revize edebilir.
- Öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecini, bilimsel araştırma tekniklerinin basamaklarına göre makaleye dönüştürebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması. | |
| 2 | Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması. | |
| 3 | Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi. | |
| 4 | Uygun tasarımların planlanması. | |
| 5 | Uygun tasarımların planlanması. | |
| 6 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
| 7 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
| 10 | Verilerin analiz edilmesi. | |
| 11 | Bulguların yorumlanması. | |
| 12 | Tartışma ve öneriler kısmının yazılması. | |
| 13 | Çalışmanın makaleye çevrilmesi. | |
| 14 | Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. | |
| 15 | Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 5 | 50 | 
| Projeler | 1 | 50 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | 5 | 13 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        