Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İstatistik | PDR5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | Seydi Ahmet Satıcı |
Asistan(lar)ı | Gaye Bırni |
Dersin Amacı | Dersin sonunda öğrenciler, bilimsel bir araştırma için toplanan verileri bilgisayarda işleyebilecek, doğru analiz tekniğine karar vererek, analiz edebilecek ve sonuçlarını yorumlayabileceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | İstatistiğin yaşam ve bilimde yeri ve önemi, istatistiğin temel kavramları veri ve veri türleri, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemi, veri toplama ve analiz etme, yaygın kullanılan istatistik paket programları ve temel komutları, spss veri giriş sayfasının tanınması ve temel işlemlerin yapılması, betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin uygulanması, yorumlanması ve raporlaştırılması, korelasyonel analizlerin yapılması yorumlanması ve sonuçlarının yorumlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- 1. İstatistiğin yaşam, bilimde ve eğitim araştırmalarındaki önemini kavrama
- 2 Yaygın kullanılan istatistik paket programları ve temel komutlarını bilme
- 3 Verileri bilgisayara işleyebilme.
- 4 . Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin amaç ve özelliklerini kavrayabilme
- 5 Parametrik ve nonparametrik testlerin hangi durumda kullanılacağına karar verebilme
- 6 Bilgisayarda betimsel istatistik analizleri yaparak yorumlayabilme
- 7 Parametrik testleri uygulayarak sonuçlarının tablolaştırılıp yorumlayabilmek.
- 8 Nonparametrik testleri uygulayarak sonuçlarının tablolaştırılıp yorumlayabilmek.
- 9 Korelasyon ve regresyon (basit doğrusal ve çoklu) analizlerinin yapılarak sonuçlarının yorumlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. istatistiğe genel bir bakış. | İlgili kaynakların okunması. |
2 | İstatistiğin yaşamımızda ve bilimsel çalışmalardaki önemi ve uygulama örneklerinin incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Temel Kavramlar: İstatistik, parametre, evren, örneklem, veri toplama araçları, ölçek ve türleri, veri ve türleri, değişken ve türleri. | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Yaygın olarak kullanılan istatistik programları (SPSS, Statistica, minitab, SAS) programlarının genel olarak tanıtılması. | İlgili kaynakların okunması. |
5 | SPSS veri giriş sayfasının tanıtılması, temel komutların gösterilmesi ve örnek veriler üzerinde uygulamalar yapılması. | İlgili kaynakların okunması. |
6 | SPSS’de verilerin kodlanması, etiketlenmesi ve girişinin yapılması | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkili örneklemler için t testi) | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkisiz örneklemler için t testleri) | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Tek yönü ANOVA) | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Çift yönlü ve faktöriyel ANOVA desenleri) | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Nonparametrik testler: Ki-kare | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Korelasyon | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|