Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Psikopatoloji | PDR6101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ali Eryılmaz |
Dersi Veren(ler) | Ali Eryılmaz |
Asistan(lar)ı | Yağmur Kaya |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, çocuk ve ergende normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir. Normal dışı davranışı geniş bir çerçeveden açıklayabilmek için farklı teorilerin bakış açılarını anlatmak hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuk ve ergende patolojik sayılan ruhsal belirtiler, Çocuk ve ergenin psikiyatrik değerlendirilmesi, Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu), Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu), Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk), Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozukluklarıYeme bozuklukları, Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezisÇocuk istismarı ve ihmali, Çocuk suçluluğu, Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları, Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi, psikodrama) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açılarından tanımlayabilmek
- Anormal davranış tanımını tartışabilmek
- Normal dışı davranışı farklı teorilerin bakış açılarıyla açıklayabilmek
- Anormal davranışın olası nedenlerini tartışabilmek
- Farklı anormal davranışların değerlendirilmesi, tanı konması ve tedavisini açıklayabilmek
- ICD 10 ve DSM gibi sınıflandırma sistemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilmek
- DSM V revizyonuyla ilgili önerileri açıklayabilmek
- Sosyal kültürel perspektiflerin önemini tanıyabilmek
- Önleme stratejilerinin önemini tanıyabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anormal Davranışlar Psikolojisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Anormal Davranışlar Psikolojisinde Nedensel Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozuklukları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Yeme bozuklukları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezispsikodrama) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Çocuk istismarı ve ihmali, çocuk suçluluğu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|