Dersin Amacı | Bu dersin amacı modern dünyada ergenlik dönemindeki öğrencilerde görülebilecek problem davranışları tanıma ve bunlarla baş etme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Ergenlik kuramları ve döneme özgü sorunlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Altınköprü, t. (2007). Karakterbilim ve insan tanımada testler. (4.baski). Istanbul: Hayat yayıncılık.
Çivitçi, A., Türküm, A.S., Duy, B. ve Hamamcı Z. (2009). Okullarda Akılcı-Duygusal Davranış Terapisine Dayalı Uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi.
Enç, M. (2005). Üstün Beyin Gücü. İstanbul: Gündüz Eğt.veYay.
Gençöz, f. (2007). Psinema. Ankara: Hyb Yayıncılık.
Gladding, S. (1998). Counseling as an art: The creative arts in counseling. (second edition). ACA.
Güner, O. (2010). Çözüm bende saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemi. Ankar: Efil Yayınevi.
Kılıçarslan, F. (2010). Çocuk ve aile sorunlarının terapi ile tedavisi. (2. Baskı). Ankara: Nobel.
Malchiodi, C. (1998). Çocukların Resimlerini Anlamak. İstanbul: Epsilon.
O’rourke, K. Ve Worzbyt, J, C. (1996). Support groups for children. Taylor & Francis.
Paktuna-Keskin, S. (2010). Çöp Çocuk. (4.baskı). Istanbul: Boyut Yayın Grubu.
Thompson, C.L. & Rudolph, L.B. (2000). Counseling children. (Fifth Edition). Brooks/Cole.
Twenge, J, M. (2009). Ben nesli. Bugünün gençleri niçin bu kadar özgüvenli ve iddialı fakat bir o kadar da depresif ve kaygılı? Istanbul: Kaknüs psikoloji.
Weiser, J. (1999). Phototherapy techniques. Exploring the secrets of personal snapshots and family albums. Canada: Photo Therapy Centre
Wetton, N, ve Cansell, P. (2010). İyi Hissetme: İlköğretim sınıflarında benlik saygısını arttırma (Çev: Hakan Uşaklı). Ankara: Nobel.
|